גם שוודיה מטילה הגבלות נוספות: תאסור התקהלות של יותר מ-8 איש

נוכח מגמת העלייה בתחלואה, גם המדינה שידועה במדיניות מקילה, מטילה מגבלה משמעותית לחודש לפחות - החל מ-24 בנובמבר. ראש הממשלה קרא לא ללכת לחדרי כושר ולספריות: "זה ילך ויחמיר"

אזרחים קונים ירקות בשוק של מאלמו בשוודיה, בזמן משבר הקורונה | צילום: רויטרס

שר הפנים השוודי הודיע היום (שני) על מגבלת התקהלות חדשה, במסגרתה כל התאספות של יותר משמונה בני אדם אסורה. ההגבלה תיכנס לתוקף ב-24 בנובמבר ותימשך ארבעה שבועות, כאשר קיימת האפשרות שהיא תוארך גם לתקופת החגים. "זה יילך ויחמיר, לכן תמלאו את חובתכם ותיקחו אחריות כדי לעצור את התפשטות הנגיף", אמר סטפן לוון, ראש הממשלה השוודי, והוסיף: "אנשים רבים עייפים מהסיטואציה ואני מבין זאת היטב, אבל כרגע זה לא משנה, אנחנו חייבים לעשות זאת".

עוד הוסיף ראש הממשלה השוודי: "אל תלכו למכוני כושר, אל תלכו לספריות, אל תשתתפו בארוחות גדולות, אל תערכו מסיבות - הגבלת שמונת האנשים היא ברורה וכולם צריכים לציית לה". "אנחנו לא מאמינים בסגר מוחלט, אנחנו מאמינים שההגבלות שהוטלו יהיו בעלות השפעה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המדען הישראלי של מודרנה: צופה שהחיסון יגיע לארץ בתחילת 2021

גנץ הודיע: אלוף הרצי הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל

שבוע אחרי פייזר: מודרנה הודיעה – החיסון שלנו יעיל ב-95%

אנדרס טגנל, האפידמיולוג הראשי של שוודיה | צילום: רויטרס

כזכור, "המודל השוודי" למאבק בנגיף הקורונה ידוע כמקל, אולם נוכח מספר המאומתים והמתים המזנק, כאשר שלשום אובחנו שם מעל ל-6,000 מאומתים חדשים לקורונה, מספר שיא מבחינת המדינה הצפון אירופית, הממשלה השוודית החליטה להפעיל הגבלות חדשות על אזרחיה.

כאמור, המפאיין המרכזי של המודל השוודי מבוסס על שיתוף הפעולה של האזרחים עם הרשויות במדינה, כלומר ההנחיות הן בגדר המלצה, כך שאין אכיפה ואין חובה לבצע אות, פרט לשתי הגבלות על איסור מכירת אכלכוהול בברים אחרי 22:00 וכן איסור קיום אירועים עם מעל 50 משתתפים במקום סגור.

לשם השוואה, בשוודיה מתו עד כה יותר מ-6,164 בני אדם, יותר מאשר ביתר המדינות הסקנדינביות כגון דנמרק ונורווגיה, שכבר הטילו סגר ומגבלות נוקשות אחרות. למרות זאת, האפידמיולוג הראשי של המדינה, אנדרס טגנל, מגן על המודל שפיתח, בטענה שנזק הסגרים גדול מהתועלת.