טרגדיה בחופשה: ישראלי בן 59 מת בתאונת גלישה בסרי לנקה

צוות בית חולים מקומי קבע את מותו של עודד לכנר, תושב הקיבוץ בית קשת, שהצטרף לטיול של בנו במדינה ונחבל לפני כשבוע בראשו בעת גלישה משותפת של השניים. הוא הותיר אחריו שני ילדים

עודד לכנר, בן 59 מקיבוץ בית קשת נהרג היום בסרי לנקה
עודד לכנר, בן 59 מקיבוץ בית קשת נהרג בסרי לנקה | צילום: באדיבות המשפחה

עודד לכנר, גבר ישראלי בן 59, נהרג היום (ראשון) לאחר שנפגע כתוצאה מתאונת גלישה בסרי לנקה. לכנר הצטרף לפני כשבועיים לבנו המטייל במזרח מזה כשנה, ולפני שבוע יצאו השניים לגלוש. במהלך שהותם בחוף, נחבל לכנר בראשו וטבע – מאז היה מחוסר הכרה. היום כאמור, נקבע מותו בבית חולים בסרי לנקה.

לכנר נולד בקיבוץ בית קשת שבגליל התחתון להורים יוצאי הפלמ"ח ממייסדי הקיבוץ. הוא הותיר אחריו שני ילדים, הורים וארבעה אחים. גופתו טרם הובאה לארץ ומועד לווייתו עדיין אינו ידוע.

ביום רביעי נורה למוות בלוס אנג'לס ישראל קוסטן, שעבר לארצות הברית לפני כשלושה חודשים. על פי דיווחים, החשוד ברצח הוא מכר של קוסטן, ישראלי אף הוא, שקוסטן הלווה לו סכום של 700 דולרים.

ישראל קוסטן
ישראל קוסטן | צילום: החדשות 13

רבי אבשלום אזולאי, שקוסטן נהג להגיע לבית הכנסת שלו, העיד כי קוסטן היה אדם טוב, שניסה לעזור לחשוד ברצח בכך שהלווה לו כספים. "הוא עזר למי שרצח אותו, טיפל בו וקיבל אותו בברכה. למיטב הבנתי, הבחור מעורער בנפשו ואף אושפז בעבר באברבנל", סיפר הרב.

לפי דיווחים, באחר הצהריים שבו התבצע הרצח, הלך קוסטן לביתו של אותו המכר כדי לבקש ממנו להחזיר לו את הכסף. עדיין לא ברור מה הוביל לירי, אולם בין השניים ככל הנראה התפתח עימות שבסופו נורה קוסטן ארבע פעמים ומת. החשוד ברצח נעצר על ידי משטרת לוס אנג'לס.

רק לפני חודש נולד לישראל ולאשתו נטלי בן בכור, ויומיים לפני הרצח הם חגגו בביתם את טקס פידיון הבן, בו התארחו חברי המשפחה ושתי הסבתות, שהגיעו במיוחד מישראל לאירוע.

ההרוגים בהתרסקות המטוס האתיופי
ההרוגים בהתרסקות המטוס האתיופי | צילום: רויטרס

בחודש שעבר נהרגו אבי מצליח, בן 49 ממעלה אדומים ושמעון ראם בן 55 מזיכרון יעקב בהתרסקות המטוס שהתרחשה באתיופיה. מצליח הותיר אחריו אישה ושתי בנות. הוא נסע לאתיופיה כחלק מנסיעת עסקים. מוקדם יותר באותו היום אותרה הקופסה השחורה מהמטוס - כך מסרה חברת התעופה. ראם עסק בפיתוח אמצעי מיגון לאבטחה ובייעוץ אבטחה בארץ ובעולם. "היה אדם יצירתי עם יכולות חשיבה נדירות", סיפרו חבריו. משפחתו העידה על "איש משפחה למופת שהיה מודל חיקוי והערצה בחיי כל אחד ואחת מבני המשפחה". הוא הותיר אחריו, אמא, שבעה אחים ואחיות, רעיה וחמישה ילדים.