כתבת ביקרה את התנהלות ישראל בשטחים – והואשמה באנטישמיות

אורלה גורין, עיתונאית ברשת BBC, ציינה בסיקור פסגת המנהיגים בי-ם כי "ישראל היא מעצמה אזורית – אך עדיין רואה עצמה כמיעוט נרדף". בכיר לשעבר בערוץ: "הערותיה מיותרות וחסרות רגישות"

זמן צפייה: 03:38

פסגת המנהיגים בירושלים: כתבת ה-BBC נמצאת תחת ביקורת לאחר שביקרה את התנהלות ישראל בשטחים במהלך סיקורה את אירועי 75 שנה לשחרור אושוויץ. אורלה גורין, כתבת הערוץ לעניינים בין-לאומיים, ציינה בסיום כתבה כי "ישראל היא כוח אזורי כיום. במשך עשורים היא כובשת את הטריטוריות הפלסטיניות, אך רבים בה עדיין רואים עצמם כמיעוט נרדף".

שני בכירים לשעבר בערוץ, מייקל גרייד ודני כהן, מתחו ביקורת על דבריה של הכתבת ואמרו כי "דבריה ראויים לגינוי, הניסיון לקשור בין זוועות השואה לסכסוך הישראלי-פלסטיני פוגעני ומקומם. זאת הייתה אמירה מיותרת וחסרת רגישות".

עוד בחדשות 13:

"גורל משותף": נתניהו ופוטין חנכו את האנדרטה למצור על לנינגרד

נתניהו ביד ושם: "יסוד התקומה שלנו – לא תהיה שואה נוספת"

"אוכל או חימום": ברקע הפסגה בי-ם – כך חיים שורדי שואה בישראל

מנהיגי העולם בבית הנשיא
מנהיגי העולם בבית הנשיא | צילום: רויטרס

הארגון הבריטי "הקמפיין נגד האנטישמיות" אף הגיש תלונה רשמית לערוץ, ואיים לפנות לגופי הרגולציה שיתערבו. "דבריה עונים על הגדרת הממשל הבריטי לאנטישמיות. היא השוותה בין מדיניות לישראל לנאצים".

עם זאת, גורין זכתה להגנה ממקור מפתיע: כתב הJewish Chronicle והקולנוען גרי סניור, טען כי דבריה הוצאו מהקשרם. "מדובר בהערה מיותרת, אך היא הגיעה בסיומה של כתבה באורך ארבע דקות וחצי, שעסקה ברובה בזוועות השואה, בעלייה אנטישמיות העולמית והביאה עדות מרגשת של ניצול מחנה ברגן בלזן", העיר. "אני חושב שאנחנו יכולים לחיות עם זה".