אזרחים איראנים מביעים שמחה על חיסול סולימאני • תיעוד בלעדי

אלפי איראנים יצאו למחות ולהתאבל על הריגת מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, אך לא כולם במדינה הזדהו עם האבל. כמה אזרחים תיעדו את עצמם עבור חדשות 13 כשהם מצהירים: "טוב שסולימאני חוסל"

זמן צפייה: 00:59

חיסול סולימאני: אלפים יצאו היום (שישי) לרחובות טהראן למחות ולהתאבל על חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קסאם סולימאני. המפגינים קראו לנקמה בארצות הברית וישראל, ואף הציתו דגלים בכמה מוקדים.

עם זאת, לא כולם באיראן מזדהים עם האבל. על פי דיווחים של האופוזציה האיראנית, חולקו ממתקים במדינה, וכמה אזרחים תיעדו את עצמם עבור חדשות 13 כשהם מביעים שמחה על חיסולו. "סולימאני עשה לנו רק רע - טוב שהוא הלך", אמר אחד מהם. כמהנופסים הצהירו כי "לגביי כאיראני, החיסול של קאסם סולימאני היה משמח מאוד. אני שמח מאוד שאחד הטרוריסטים הגדולים בעולם נמחק מעל פני הארץ, הרבה אנשים שמחו על כך. הוא היה פושע ורוצח בין-לאומי, גנגסטר".

עוד בחדשות 13:

טראמפ: סולימאני אחראי למות מיליונים, היה צריך למות לפני שנים

נתניהו על חיסול סולימאני: "ישראל עומדת לצד ארצות הברית"

אדריכל הטרור האיראני שיצא מהצללים: חייו ומותו של סולימאני

מפגינים בטהראן העלו באש את דגלי ישראל וארה''ב
מפגינים בטהראן העלו באש את דגלי ישראל וארה''ב | צילום: רויטרס

בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה אל-עהד העיראקי, המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, פרסם תיעוד שבו ניתן לראות את רגע פגיעת הטיל ברכבו של סולימאני, ואת הפיצוץ העז שנוצר בעקבותיו.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2001031651' autoplay='0' credit='' desc='רגעי חיסול קסאם סולימאני' kid='1_ukahornt' duration='12'']
בד בבד, במעוזי המורדים בסוריה, שהיו יעד להפצצות איראן וצבא אסאד – חוגגים את החיסול. רחובות אידליב התמלאו אזרחים, שחילקו ממתקים לעוברים ושבים, וקראו נגד הנשיא: "מקווים שאתה הבא בתור, בשאר".

מנהיגי העולם הביעו הערב דאגה מפני הסלמה במזרח התיכון בעקבות החיסול. מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, מסר כי "זהו רגע שבו על מנהיגי העולם לנהוג באיפוק מקסימלי, העולם לא יכול להרשות לעצמו מלחמה נוספת במפרץ הפרסי".

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בוטולו, הגיב אף הוא לחיסול, ואמר בהצהרה שמסר: "אנו מודאגים מהמתח הגואה בין ארצות הברית ואיראן, שהפך את עיראק לזירת קרב, ומערער את היציבות במזרח התיכון".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם עמיתו הצרפתי עמנואל מקרון, והביעו דאגה משותפת מההשלכות של תקיפת ארצות הברית באיראן.

זירת התקיפה שבה נהרג מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני
זירת התקיפה שבה נהרג מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני | צילום: חדשות 13

בעקבות החיסול, מתיחות נרשמת לאורך היום גם בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על האירוע ואמר כי "אנחנו עומדים לחלוטין לצדה של ארה"ב במאבקה הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית". את הדברים אמר ראש הממשלה לפני המראתו לישראל, לאחר שקיצר את ביקורו ביוון בעקבות תקיפת ארה"ב.

"כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארה"ב יש את אותה הזכות", הוסיף נתניהו. "סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקנים וחפים מפשע רבים אחרים. הוא עמד לארגן פעולות התקפיות נוספות והנשיא טראמפ ראוי לכל הערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה רבה ובמהירות".