בעקבות ההפיכה בסודן: ממשל ביידן מאיים להפסיק את הסיוע למדינה

הממשל האמריקני והאיחוד האירופי הביעו דאגה מההפיכה הצבאית במדינה, ואיים לעצור את המענקים הכספיים. במקביל, הצבא דרש מרה"מ להודיע על תמיכתו, אך הוא קרא הבית להפגין ברחובות

זמן צפייה: 00:34

ההפיכה בסודן: הממשל האמריקני והאיחוד האירופי הביעו הבוקר (שני) דאגה מהאירועים האחרונים במדינה האפריקנית, ואיים כי יפסיק את הסיוע אם ההפיכה לא תיעצר. "האירועים האחרונים מנוגדים לשאיפותיו הדמוקרטיות של העם הסודני וזה בלתי מתקבל על הדעת", נכתב בהודעת ממשל ביידן.

במקביל, הצבא דרש מראש הממשלה הסודני, עבדאללה חמדוק, להביע תמיכה בהפיכה. עם זאת, חמדוק פנה לאזרחים ממעצר הבית וקרא להם להפגין נגד ההפיכה ברחובות המדינה. כמו כן, כוחות צבא עצרו גם עובדים בערוצי טלוויזיה ורדיו.

ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוק
ראש ממשלת סודן, עבדאללה חמדוק | צילום: רויטרס

הלילה דווח בכלי תקשורת בסודן על ניסיון הפיכה במדינה, לאחר שרוב חברי ממשלת המעבר נעצרו וכוחות צבא החלו לכתר את בית ראש הממשלה עבדאללה חמדוק. בנוסף, דווח כי חיילים התעמתו עם מפגינים בבירה חרטום. כמו כן, שדה התעופה בבירה נסגר. יש לציין כי טרם ברור מי עומד מאחורי ניסיון ההפיכה במדינה שרק לאחרונה נרמלה את יחסיה הדיפלומטיים על ישראל.

בחודש שעבר דיווחה הטלוויזיה הרשמית בסודן כי בוצע ניסיון הפיכה כושל במדינה. מקורות צבאיים במדינה האפריקנית מסרו כי הניסיון לתפוס את השלטון סוכל, ובכלי התקשורת מועבר המסר: "על הציבור לצאת ולהתנגד לקושרים". דובר המשטר מסר כי לאחר ניסיון ההפיכה העניינים בשליטה, והוסיף כי נעצרו מספר קושרים, ביניהם קצינים.