דובר המשטר בסודאן: סיכלנו ניסיון הפיכה, העניינים בשליטה

לפי הדיווחים בטלוויזיה הרשמית במדינה, ניסיון ההתקוממות כשל ונעצרו מספר קצינים. מקורות צבאיים בחרטום מסרו כי סוכל ניסיון לתפוס את השלטון: "על הציבור לצאת ולהתנגד לקושרים"

זמן צפייה: 00:16

הטלוויזיה הרשמית בסודאן דיווחה הבוקר (שלישי) כי בוצע ניסיון הפיכה כושל במדינה. מקורות צבאיים במדינה האפריקנית מסרו כי הניסיון לתפוס את השלטון סוכל, ובכלי התקשורת מועבר המסר: "על הציבור לצאת ולהתנגד לקושרים".

דובר המשטר מסר כי לאחר ניסיון ההפיכה העניינים כעת בשליטה, והוסיף כי נעצרו מספר קושרים, ביניהם קצינים. חקירת החשודים המעורבים אמורה להתחיל בהקדם, והצבא צפוי לפרסם הודעה בנושא בקרוב. בחרטום ואומדורמאן הסמוכה מדווחים כי הייתה באזור פעילות צבאית אינטנסיבית, והגשר הראשי מעבר לנהר הנילוס נסגר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חיי ערבים חשובים": מחאת רשת בעקבות הנרצח ה-88 מתחילת השנה

מדגמי הבחירות בקנדה: ג'סטין טרודו נבחר לכהונה נוספת

דיווח: שני ישראלים שנדבקו בקורונה ניסו לברוח מכרתים – ונעצרו

מקור אנונימי אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ההפיכה כללה ניסיון להשתלט על הרדיו הממלכתי באומדורמאן, וסרטוני וידאו ברשתות החברתיות הראו כלי רכב משוריינים ברחובות העיר.

כזכור, המשטר בסודאן הכריז לפני כשנה על נורמליזציה עם ישראל בעקבות הסכמי אברהם, ומיד לאחר מכן נערכו בחרטום הפגנות נגד התהליך, כאשר המוחים כינו את המהלך "בגידה" ושרפו צמיגים. בממשלת סודאן טענו אז כי ההתגדויות היו צפויות, ושההסכם עם ישראל משרת את האינטרסים של המדינה.

לפני כשנתיים הופל הנשיא עומר אל-באשיר, אשר שלט בסודאן כדיקטטור במשך כשלושים שנה. על פי הסכם חלוקת הכוחות הוקמה אז ממשלה בשיתוף הצבא, נציגים אזרחיים וקבוצות מחאה. כתבת ה-BBC באפריקה, קתרין ביירוהאנגה, אמרה היום כי ממשלת המעבר נמצאת תחת לחץ לבצע רפורמות כלכליות ופוליטיות, על רקע דרישות מצד מחוזות שמרניים וליברליים.