איראן הזהירה את נסראללה: "ייתכן שאתה הבא בתור"

לאחר חיסול מפקד כוח קודס, טהראן פנתה למזכ"ל חזבאללה והתריעה מפני תוקפנות נוספת במזה"ת. הארגון נוקט צעדי זהירות מוגברים • טראמפ: "סולימאני כנראה תכנן לפגוע ב-4 שגרירויות אמריקניות"

זמן צפייה: 00:57

חיסול סולימאני: בכירים איראניים הזהירו השבוע את מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, כי לאחר חיסול מפקח כוח קודס של משמרות המהפכה, ייתכן כי הוא מטרת החיסול הבאה של ארצות הברית. כך פרסם הערב (שישי) העיתונאי רונן ברגמן ב"שישי עם אילה חסון".

בשל הערכת המצב האיראנית, ארגון הטרור בלבנון נוקט צעדי זהירות מוגברים. לארצות הברית ולחזבאללה היסטוריה ארוכת שנים ועקובה מדם, ונסראללה לא בהכרח מעוניין להיגרר לתוך העימות שבין וושינגטון וטהראן.

בד בבד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר הערב בריאיון לפוקס ניוז כי "המבצע שתכנן סולימאני היה ככל הנראה ניסיון לפגוע בארבע שגרירויות אמריקניות".

עוד בחדשות 13:

בדרך לנסיגה? ר"מ עיראק ביקש מארה"ב תוכנית להוצאת כוחותיה

בית הנבחרים האמריקני הצביע על ריסון כוחו של טראמפ מול איראן

טראמפ אחרי התגובה האיראנית: "נטיל על הממשל סנקציות נוספות"

סולימאני ונסראללה
סולימאני ונסראללה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, סוכנות הידיעות האיראנית פארס פרסמה כי מחר צפוי תדרוך בדבר ממצאי החקירה האיראנית של התרסקות המטוס האוקראיני.

אמש שוחח ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, וביקש ממנו לשלוח נציגים אמריקנים לבדד על מנת לבנות תוכנית להוצאת כוחות צבא ארצות הברית מהמדינה.

על פי ההודעה מטעם משרד ר"מ עיראק, אל-מהדי הדגיש בפני פומפאו כי הוא נחוש בדעתו בכך שהכוחות האמריקנים צריכים לסגת ממדינתו, וכי הוא מגנה כל הפרה של ריבונותה, מהצד האמריקני ומצד האיראני. בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה אמר כי כוחות אמריקנים נכנסו לעיראק, ומל"טים טסים מעל השטח האווירי של המדינה ללא אישור מהרשויות – וזאת הפרה של ההסכמים בנינו".

ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי "ארצות הברית היא כוח חיובי במזרח התיכון, והנוכחות הצבאית בעיראק מסייעת במאבק נגד דאע"ש. אנו מחויבים להגן על אמריקנים, עיראקים ויתר בנות בריתנו באזור. עם זאת, יש צורך לחדש את השיח בין ארצות הברית לממשל העיראקי, כדי לדון לא רק בקשר הביטחוני, אלא גם הדיפלומטי והכלכלי בין שתי המדינות. אנו מעוניינים להיות שותפים של עיראק כמדינה ריבונית, יציבה ומשגשגת".

הריסות הרכב המשוריין בו חוסל סולימאני
הריסות הרכב המשוריין בו חוסל סולימאני | צילום: רויטרס

בתוך כך, הצביע אמש בית הנבחרים האמריקני בעד הגבלת כוחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בצעדים צבאיים מול איראן. ההחלטה התקבלה ברוב של 224 קולות מול 194 מתנגדים, וקובעת כי הוא יצטרך אישור מהקונגרס לשם ביצוע פעולות התקפיות.

זאת, בטענה כי צעדים אלימים מול איראן עלולים בסבירות גבוהה להוביל למלחמה - ונדרש אישור מהקונגרס לשם פתיחה במלחמה. לאחר קבלת ההחלטה טראמפ תקף את הדמוקרטים ואמר בכנס של המפלגה: "הם רצו שנספר להם על החיסול כדי שהם יוכלו להדליף את זה לחברים שלהם בתקשורת המושחתת".