סרי לנקה מחזירה את השימוש בעונש המוות - ושכרה תליינים

המדינה האסיאתית תעסיק שני אנשים בתפקיד, על מנת להרוג את הנידונים למוות. זאת, לאחר שהנשיא הודיע על החמרה בענישה על עבירות סחר בסמים. "דרושים גברים בעלי חוסן נפשי ואופי מוסרי חזק"

הפגנות נגד חוק עונש מוות בסרי לנקה
הפגנות נגד חוק עונש מוות בסרי לנקה | צילום: רויטרס

סרי לנקה הודיעה כי תעסיק שני אנשים בתפקיד תליינים. זאת, כהכנה להחזרת עונש המוות למדינה - לראשונה זה 43 שנים. נשיא המדינה, מייטריפלה סיריסנה, הודיע כי אסירים המורשעים בעבירות הקשורות לסמים, יוצאו להורג. "טרם פרסמתי מי הם ארבעת האסירים שחתמתי על עונשם, משום שהדבר עלול לגרום למהומות בבתי הכלא" אמר הנשיא.

הפגנות נגד חוק עונש מוות בסרי לנקה
הפגנות נגד חוק עונש מוות בסרי לנקה | צילום: רויטרס

פרשנים פוליטים במדינה אמרו כי המהלך נועד להגביר את הפופולריות של סיריסנה, לקראת הבחירות שיתקיימו בסוף השנה. דובר רשות בתי הכלא בסרי לנקה מסר כי שני המועמדים שנבחרו יעברו הכנה סופית, שתיארך כשבועיים. כמו כן, נמסר כי מאז שהחליטה המדינה להחזיר את השימוש בעונש, יותר ממאה בני אדם הגישו את מועמדותם לתפקיד. בתיאור המשרה נכתב כי נדרש "אופי מוסרי חזק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

פעוטה נפלה מחלון בקומה השנייה – עובר אורח תפס אותה • תיעוד

הישג בין-לאומי: החוקרת הישראלית שמצאה דרך לעכב את סרטן הלבלב

פרצו פנימה וירו באוויר: רעולי פנים שדדו חנות תכשיטים • תיעוד

מייטריפלה סיריסנה, נשיא סרי לנקה
מייטריפלה סיריסנה, נשיא סרי לנקה | צילום: רויטרס

עוד נכתב בדרישות התפקיד כי המועמד מוכרח להיות תושב סרי לנקה, גבר, בין הגילים 18 ל-45 ובעל "חוסן נפשי". ברשת התקשורת הממלכתית דווח כי נוסף למועמדים שעומדים בדרישות התפקיד, שתי נשים ואפילו שני גברים אמריקניים הגישו את קורות החיים שלהם.

על אף שעונש המוות האחרון בוצע בשנת 1976, המשרה לא מאויישת רק כחמש שנים. האדם האחרון שהתקבל לתפקיד מעולם לא התייצב במקום, וקודמו התמוטט לאחר שראה גרדום.

האיחוד האירופי גינה את המהלך להחזרת השימוש בעונש מוות, וכך גם ארגון זכויות האדם הבין-לאומי אמנסטי.