הדרמה בסרי לנקה נמשכת: מפגינים פרצו למשרד רה"מ, הנשיא נמלט

המוחים דורשים את התפטרותו של ראש הממשלה רניל וויקרמסינגה, בהמשך למהומות שפרצו במדינת האי בעקבות המשבר הכלכלי החמור. מצב חירום הוכרז במדינה, ומיקומו של הנשיא גוטביה רג'פקסה, שנמלט במטוס סילון צבאי - עדיין לא ידוע

נשיא סרי לנקה גוטבאיה רג'פקסה (מימין) וראש הממשלה רניל וויקרמסינגה
נשיא סרי לנקה גוטבאיה רג'פקסה (מימין) וראש הממשלה רניל וויקרמסינגה | צילום: טוויטר

מפגינים פרצו הבוקר (רביעי) למשרדים של ראש ממשלת סרי לנקה, רניל וויקרמסינגה, אשר סוער עדיין בעקבות דרישת המוחים להתפטרותו. מצב חירום הוכרז במדינה, ומיקומו של הנשיא עצמו, גוטביה רג'פקסה, שנמלט במטוס צבאי - עדיין לא ידוע. מפקיד בסרי לנקה נמסר כי הנשיא רג'פקסה מינה את ראש הממשלה וויקרמסינגה לנשיא בפועל לאחר שנמלט.

המפגינים במשכן הנשיא בסרי לנקה
המפגינים במשכן הנשיא בסרי לנקה | צילום: רויטרס

כזכור, מפגינים פרצו בשבת האחרונה למעונו הרשמי של נשיא סרי לנקה, בבירה קולומבו, כשיותר ממאה אלף מוחים הצטברו בחוץ וקראו לנשיא להתפטר בשל כישלנו בטיפול במשבר הכלכלי במדינה. מפגינים שפרצו למשכן תיעדו את עצמם בחדרי הבית וגם כשהם משתכשכים בבריכה שנמצאת במשכן המפואר.

מהומות ענק בסרי לנקה
מהומות ענק בסרי לנקה | צילום: רויטרס

על פי הדיווחים, הנשיא כאמור נמלט מהמקום והועבר למקום אחר. ברקע המהומות, שבהן נפצעו 34 שני אדם, מתוכם שניים במצב אנוש - ראש ממשלת סרי לנקה הסכים להתפטר, כדי לאפשר הקמת ממשלה חדשה, שבה יינתן ייצוג לכל המפלגות. שעות ספורות לאחר מכן, הודיע דובר ראש ממשלת סרי לנקה כי המפגינים פרצו למעונו הפרטי של ראש ממשלת סרי לנקה והציתו אותו.

המפגינים במשכן הנשיא בסרי לנקה
המפגינים במשכן הנשיא בסרי לנקה | צילום: רויטרס

ממשרד החוץ נמסר בסוף השבוע: "אלפי אזרחי סרי לנקים מפגינים בעיר הבירה קולומבו במחאה על המצב הכלכלי במדינה. אלפים פרצו לבית הנשיא והמצב אינו יציב כרגע. אנו שבים וממליצים לאזרחים ישראלים לשקול הגעתם לבירת סרי לנקה, קולומבו. לאלו המטיילים ברחבי המדינה לא להגיע לקולמבו שלא לצורך חיוני או לצורך טיסה".

"מומלץ קודם הגעתכם להתעדכן מול חברת התעופה ולוודא כי הטיסה מתקיימת כמתוכנן. למי שמצוי בקולומבו להישמע נא לכוחות הביטחון ולהנחיות ולהתרחק מאזורי המחאה בעיר. לאזרחים ישראלים העתידים לטוס לסרי לנקה ממליצים לא לקיים נסיעות לא חיוניות לקולומבו עד להתבהרות המצב וחזרת היציבות והשקט לבירת סרי לנקה".