דיווח באיראן: מרגל שסייע בחיסול סולימאני - הוצא להורג

השלטונות במדינה הודיעו כי הוציאו להורג את מחמוד מוסאווי מג'ד, שהורשע בריגול עבור ה-CIA והמוסד. לפי הדיווח, הוא התגורר בעבר בסוריה והעביר לסוכנויות הביון מידע מודיעיני על כוח קודס

זמן צפייה: 00:41

שלטונות איראן הודיעו הבוקר (שני) כי הוציאו להורג את מחמוד מוסאווי מג'ד, שנאשם כי ריגל לטובת ארצות הברית וישראל – כך על פי סוכנות הידיעות המקומית "אירנא". זאת, כחודש לאחר שנגזר עליו עונש מוות.

לפי האישום, מג'ד, שהתגורר בסוריה עם משפחתו, העביר מידע מודיעיני על יועצים איראנים ועל כוח קודס ל-CIA ולמוסד. בעבר נחשף כי המידע שהעביר סייע בחיסולו של מפקד כוח קודס, הגנרל קאסם סולימאני, בינואר השנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

5 שנים לאחר הפיגוע: שני מעורבים בלינץ' בב"ש – זוכו מחמת הספק

שר האוצר: "מתנגד לניסיון להחריג את ציבור הרווקים מהמענק"

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני

בפברואר התייחס שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף לחיסול מפקד כוח קודס, והצהיר כי המהלך הביא לכך שאיראן וארה"ב היו על סף מלחמה. "וושינגטון הסתמכה על מידע שגוי, וקיבלה החלטות תוך הבעת בורות ויהירות", אמר בריאיון לרשת NBC. "מעשיה הביאו את המצב במזרח התיכון לנקודת רתיחה".

לדבריו, המלחמה נמנעה בשל תגובת איראן לחיסול. "איראן הגיבה במידתיות ותקפה את הבסיס שממנו יצאה התקיפה", הוסיף. "על האמריקנים לדעת שלמעשים נגד איראן יש השלכות".

הרכב המשוריין בו נסע סולימאני בעת חיסולו עולה באש
הרכב המשוריין שבו נסע סולימאני בעת חיסולו עולה באש | צילום: רויטרס

בהמשך הריאיון ציין זריף כי בשיא המתיחות בין שתי המדינות, שלח מקבילו האמריקני מייק פומפאו מכתב מאיים. "לא ראוי שאחזור על דבריו הבזויים", אמר. "תגובתנו הייתה מנומסת בהרבה".

זריף הכיר בכך שהתקשורת בין איראן לארצות הברית הידרדרה בשנים האחרונות, והפנה אצבע מאשימה אל הממשל בוושינגטון. "זה לא תמיד היה כך", אמר. "אני אותו שר חוץ שקיים שיחות תכופות ומכובדות עם ג'ון קרי, בכהונתו תחת אובמה".

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ומפקד כוח אל קודס קאסם סולימאני
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ומפקד כוח אל קודס קאסם סולימאני

כזכור, בינואר האחרון חוסל סולימאני בהוראת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. נוסף אליו חוסלו גם סגן מפקד המיליציה הפרו-איראנית "אל-חשד אל-שעבי", אבו מהדי אל-מהנדס ובכיר נוסף במיליציות השיעיות, מוחמד רידא אל-ג'אברי, האחראי על הקשרים והפרוטוקולים במיליציות.

בהודעת הפנטגון נכתב כי הפעולה בוצעה "כדי למנוע התקפות איראניות נוספות". התקיפה בוצעה בהפצצה של מסוקים אמריקניים בנמל התעופה של בגדד. בנוסף על כך, גם משמרות המהפכה אישרו כי שלושה בכירים חוסלו. מפקד המשמרות לשעבר, מוחסן רזאי, נשבע "לנקום ביחד חזקה בארצות הברית".