נסראללה: "ארה"ב אחראית לפשעי ישראל באזור ובלבנון"

מזכ"ל חיזבאללה נאם לרגל שנתיים לחיסולו של קאסם סולימאני ותקף את ארצות הברית ואת סעודיה. "מלך סעודיה עומד לצד ארצות הברית בכל מלחמותיה ועוזר לה. הוא זה שמממן את כל מלחמות האזרחים"

זמן צפייה: 04:04

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (שני) לרגל ציון יום השנה לחיסולו של מפקד כוח קוד של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני. נסראללה קרא לנקום את מותו ותקף את ארצות הברית: "ישראל היא כלי בידי ארצות הברית לכן היא אחראית לכל מעשיה של ישראל".

"ארצות הברית מממנת את ישראל ומאלצת מדינות ערביות לקיים נורמליזציה איתה. ארצות הברית אחראית על כל פשעי ישראל באזור וגם בלבנון". נסראללה קרא "לנקום במי שהורה לחסל את סולימאני ומי שביצע זאת. דמו של השהיד והשהידים האחרים - דמם צועק היום - האויב האמיתי שלכם היא ארצות הברית".

Supporters Of Hashd Al Shaabi (paramilitary Forces), Mark Second Year Since Soleimani's Killing
עצרת לזכרו של סולימאני בבגדאד | צילום: רויטרס

"מלך סעודיה ביקש מלבנון לעמוד כנגד חזבאללה", תקף מזכ"ל ארגון הטרור. הוא הוסיף כי מלך סעודיה "הוא מי ששלח אלפי סעודים לבצע פיגועים בעיראק וסוריה, ונגד העם בתימן. הוא עומד לצד ארצות הברית בכל מלחמותיה ועוזר לה. הוא זה שמממן את כל מלחמות האזרחים".

מוקדם יותר היום נשיא איראן איברהים ראיסי נשא דברים לרגל ציון שנתיים לחיסולו של מפקד כוח קודס ונשבע כי ינקום את מותו. זאת, אלא אם נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ יועמד לדין, יחד עם מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפיאו.

Uitwrt
כרזת ענק שהוצבה בעזה לרגל יום השנה למותו של סולימאני | צילום: טוויטר

בנאום בטלוויזיה אמר הנשיא כי "אם טראמפ ופומפיאו לא יועמדו במשפט הוגן על ההתנקשות בגנרל סולימאני, המוסלמים ינקמו את מות השהיד". במהלך הלילה והיום התקיימו עצרות לזכרו בעיראק ובאיראן וכרזות לזכרו בעזה. גם בתו של סולימאני, זיינב, קראה לנקמה על מותו.

בתוך כך, קבוצת האקרים פרצה הבוקר לאתר העיתון הישראלי "ג'רוזלם פוסט" והחליפה את התמונה הראשית באתר עם הכיתוב "אנחנו קרובים אליכם היכן שאתם לא חושבים על זה". למרות שאף ארגון לא לקח אחריות רשמית למעשה, התמונה שהוחלפה באתר כוללת פצצה גרעינית שיוצאת מהטבעת אותה ענד סולימאני בעת חיסולו. כמו כן, בתמונה מופיע מבנה שהושמד במהלך תרגיל צבאי שקיימה איראן בחודש שעבר, כאשר ככל הנראה מדובר בקריה למחקר גרעיני על שם שמעון פרס שבנגב.