ברקע שיחות הגרעין: איראן טוענת ששיגרה כלי חלל

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית המשטר דיווחה כי המשטר בטהרן שיגר לחלל כלי, שלטענתו נועד למטרות מחקר בלבד. עם זאת, לפי דיווחים בעולם, השיגור היה מוצלח רק בחלקו

זמן צפייה: 02:57

ברקע שיחות הגרעין בווינה: סוכנות הידיעות הרשמית של איראן דיווחה הבוקר (חמישי) כי המשטר בטהרן שיגר כלי שנועד למטרות מחקר לחלל. עם זאת, על פי דיווחים בעולם, השיגור היה מוצלח בחלקו, משום שהכלי שוגר לגובה של 470 ק"מ, אך לא נכנס למסלול שמקיף את כדור הארץ.

בתוך כך, מוקדם יותר השבוע התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לשיחות על הסכם הגרעין, ואמר כי לישראל יש שתי מטרות - אחת מהן היא לגלגל את איראן אחורה, והשנייה היא לשמור שלעולם היא לא תוכל לפרוץ לנשק גרעיני. "אנחנו לא דובי לא לא", אמר בנט, "אנחנו פועלים באופן ענייני, ובשונה מאחרים אנחנו לא מחפשים לריב אלא מחפשים להביא תוצאה. בסופו של דבר יכול להיות הסכם טוב".

בנוסף התייחס בנט גם לטענת נתניהו לפיה ראש הממשלה הסכים למדיניות אפס הפתעות מבחינת איראן, וטען שזה שקר מוחלט. "ישראל לא תהיה צד להסכם", אמר בנט, "ישראל תמיד תשמור את זכות הפעולה ותגן על עצמה בכוחות עצמה. אני חושב שנתניהו הוא האחרון שיכול להטיף בעניין איראן, באמת יום אחד כשדברי הימים יפתחו יראו את הפער הבלתי מתקבל על הדעת בין המילים הגבוהות לירושה המאוד קשה, אגב לא רק שם, גם מול חיזבאללה".