קרבות ירושה: מי ימלא את נעליו הגדולות של קאסם סולימאני?

שבוע לאחר החיסול של בכיר משמרות המהפכה, נראה כי באיראן מתקשים למצוא מחליף ראוי למפקד כוח קודס. בין המועמדים: מפקד זרוע האוויר של משמרות המהפכה ומפקד גזרת סוריה בכוח קודס

זמן צפייה: 02:57

חיסול סולימאני: שבוע לאחר חיסולו של בכיר משמרות המהפכה, קסאם סולימאני, נראה כי באיראן מתקשים למצוא מי שימלא את הנעליים הגדולות שהותיר אחריו, ולחבר בין איראן לגרורותיה בתימן, בסוריה ובלבנון.

מי שמתקרב לתואר "המחליף הבלתי רשמי" של סולימאני הוא אמיר חאג'יזאדה, מפקד זרוע האוויר של משמרות המהפכה – שאחראי על תקיפת מתקני הנפט בסעודיה. היום (חמישי) קיים חאג'יזאדה מסיבת עיתונאים שבה התפאר בתוצאות התקיפה על הבסיסים האמריקנים. "דברי הנשיא האמריקני הם בסך הכל שקרים", טען. "כל הטילים פגעו במטרתם".

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני | צילום: ללא קרדיט

מועמד נוסף להיות היורש הוא ג'וואד רפארי, מפקד גזרת סוריה בכוח קודס, שעל פי מקורות זרים היה יעד לחיסול ישראלי בעבר. רפארי נחשב לאכזרי במיוחד, שהצליח לנצח את דאע"ש ולבסס את נוכחותה של איראן בסוריה.

עם זאת, מחליפו הרשמי של סולימאני, הוא סגנו - אסמאעיל קאאני, שלא ברור איזו אישיות הוא יביא לתפקיד, ואיך יתחזק את מורשת סולימאני מחוץ לאיראן. לאיים הוא כבר יודע – אבל לא ברור מה יכולות הביצוע שלו.

אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס
אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הזהיר מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים כי איראן תנקוט בפעולת נקמה נוספת ו"עוצמתית יותר" על חיסול סולימאני. את הדברים אמר לסוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

במקביל, סגן ראש משמרות המהפכה אמר לסוכנות הידיעות כי מתקפת הטילים שבוצעה לעבר יעדים אמריקניים הפגינה את כוחה הצבאי של טהראן: "ארצות הברית לא יכולה לעשות דבר".