האפרו-אמריקני הראשון שזכה באוסקר סידני פואטייה הלך לעולמו בגיל 94

שחקן העבר היה לפורץ דרך עבור הקהילה האפרו-אמריקנית בהוליווד, קיבל בחייו תואר אבירות מהמלכה אליזבת ואת מדליית החירות מברק אובמה. ראש ממשלת איי הבהאמס, שם גדל והתגורר רוב חייו, ספד לו: "איבדנו היום אוצר לאומי"

File Photo: File Photo: Actor Sidney Poitier Arrives At The 2014 Vanity Fair Oscars Party In West Hollywood
סידני פואטייה | צילום: רויטרס

השחקן פורץ הדרך סידני פואטייה הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 94. פואטייה ידוע בעיקר בזכות סרטים בהם שיחר בשנות ה-50 וה-60, והיה לשחקן האפרו-אמריקני הראשון שזכה בפרס האוסקר היוקרתי. עבודתו תרמה רבות לשבירת הדעות הקדומות ושינוי הסטיגמה על האפרו-אמריקנים בארצות הברית.

ההודעה על מותו הגיעה משר החוץ של הבהאמס, שם התגורר בימיו האחרונים ושם גדל כילד. ראש ממשלת איי הבהאמס ספד לו: "איבדנו אייקון, גיבור, לוחם ואוצר לאומי. עצוב שהוא לא יהיה איתנו יותר כדי שנגיד לו כמה הוא חשוב עבורנו".

Us President Obama Presents Medal Of Freedom To Veteran Actor Poitier During A Ceremony In Washington
פואטייה בעת קבלת מדליית החירות מברק אובמה | צילום: רויטרס

הוא גדל בבהאמס ועבר בגיל 15 לארצות הברית, שם עבד בעבודות שונות. הוא החל את דרכו כשחקן בתיאטרון השחור בהארלם שבניו יורק לאחר שעבד קשה לשפר את כישורי המשחק שלו ולבסוף התגלה על ידי במאי מתיאטרון ברודוויי היוקרתי.

בשנות ה-60 פואטייה כבר היה כוכב הוליוודי, ובשנת 1964 זכה בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר על הסרט "חמש נזירות וגבר אחד". הוא שיחק בסרטים מצליחים כמו "כחום הלילה" ו"נחש מי בא לסעוד" ובהמשך הקריירה שלו אף ביים מספר סרטים.

פואטייה קיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת, שישמ כשגריר של איי הבהאמס ביפן וקיבל את מדליית החירות הנשיאותית מנשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה.