מובטל ומייצר נשקים מאולתרים: זה המתנקש בשינזו אבה

המשטרה היפנית חשפה פרטים נוספים על טטסויה יאמאגמי שהודה אמש ברצח ראש ממשלת יפן לשעבר, בהם טענותיו של המתנקש כי אבה מתשייך לקבוצה שהוא שונא ואוסף הנשקים המאולתרים שנמצא בביתו. הבחירות מחר ביפן צפויות להתקיים למרות הרצח בהתרחש במהלך קמפיין הבחירות

זמן צפייה: 01:41

טטסויה יאמאגמי בן ה-41 כבר הודה אתמול כי הוא היורה שהתנקש בחיי ראש הממשלה היפני לשעבר, שינזו אבה, והיום (שבת) חשפה המשטרה המקומית פרטים נוספים אודות המתנקש טטסויה.

על פי המשטרה, טטסויה שירת בחיל הים היפני בעבר וכיום הוא מובטל. טטסויה אמר לחוקרים כי הוא מחזיק בשנאה לקבוצה מסוימת, אלייה לטענתו משתייך גם אבה, אך המשטרה סירבה לפרט באיזו קבוצה מדובר.

המונים בזירת הירי, דקות אחרי ההתנקשות בשינזו אבה
המונים בזירת הירי, דקות אחרי ההתנקשות בשינזו אבה | צילום: רויטרס

טטסויה השתמש באקדח תוצרת בית במהלך הירי, כך מסרה המשטרה, ותמונות מהזירה הראו מה שנראה כנשק עם שני גלילי מתכת עטופים בסרט שחור. מאוחר יותר החרימו הרשויות מספר פריטים דמויי אקדח בעבודת יד מדירת החשוד, שעל פי החשד החלקים והכדורים ששימשו את טטסויה בהתנקשות נקנו באינטרנט.

מתאבלים על מותו של שינזו אבה ביפן
מתאבלים על מותו של שינזו אבה ביפן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הגיע לבית משפחת אבה ובמקביל הגיעה גם גופתו של אבה. אבה כזכור נרצח במהלך קמפיין הבחירות, שצפויות להתקיים מחר, זאת למרות הרצח. בימים שני ושלישי תתקיים הלוויתו של אבה, ההלוויה תתקיים על ידי אלמנתו אקי אבה במקדש בטוקיו, ואלייה יגיעו בני משפחתו ומקורבים של אבה בלבד.

שינזו אבה
שינזו אבה | צילום: רויטרס