"המים נצבעו באדום": כריש תקף אדם באוסטרליה - והרג אותו

גבר הותקף ע"י הדג הטורף סמוך לחוף בדרום מזרח סידני. המשטרה שהוזעקה למקום מסרה כי "אותרו שרידי אדם בתוך המים". עדי ראייה סיפרו שהמאבק נמשך כמה שניות. "זה היה נורא, אני עדיין רועד ומקיא"

כריש
כריש | צילום: getty

תקיפת כריש קטלנית: שחיין באוסטרליה מת היום (רביעי) מפציעות אנושות, לאחר שהותקף בידי כריש ליד חוף ים בדרום מזרח סידני. שירותי החירום הוזעקו למקום בעקבות דיווח על המקרה, וצוותי המשטרה הימית ומצילים סרקו את המקום. לפי הודעת משטרת ניו סאות' ויילס, הם "איתרו שרידי אדם בתוך המים".

מדובר במתקפת הכריש הקטלנית הראשונה שהביאה למותו של אדם בסידני מאז 1963, ללא שום מגע יזום כלפי הכריש. מטעם צוותי הרפואה במקום נמסר כי עד שהצוותים הגיעו לזירת האירוע, כבר לא הייתה להם אף דרך לסייע לשחיין. "למרבה הצער האדם סבל מפציעות קטסטרופליות, ולא היה שום דבר שהפרמדיקים יכלו לעשות".

עד ראייה שנכח במקום מסר ל"גרדיאן", כי מסביב לשחיין הופיע דם רב - שצבע את המים סביבו בצבע אדום. עד נוסף אשר דג סמוך לזירת האירוע, סיפר לחדשות ABC כי השחיין לבש חליפת צלילה ונגרר מתחת לגלשן שלו על ידי כריש גדול, בתקיפה שנמשכה מספר שניות. "זה היה נורא, אני עדיין רועד וממשיך להקיא, זה מאוד עצוב".

חוף "ליטל ביי" נסגר כאשר השוטרים סרקו את האזור בחיפוש אחר הפצוע. דילן פארקר, ראש העיר במקום, אמר כי הוא "בהלם מוחלט" מהתקיפה. "הקהילה שלנו מעריצה את החוף הזה. לאבד מישהו כאן זה מצמרר עד היסוד".

יש לציין כי מדי שנה מדווחים ברחבי העולם על כ-80 מקרים שבהם בני אדם הותקפו על ידי כרישים ללא התגרות מוקדמת. בין השנים 1958 ל-2016 נרשמו 2,785 תקיפות, כאשר 439 מהן היו קטלניות. מעבר לכך, משנת 2000 דווח על 17 מקרי תקיפה קטלנית על ידי כרישים בחופי אוסטרליה המערביים.