אוסטרליה: "בכיר בותיקן התעלל מינית בילדים"

שר האוצר של הותיקן והדמות הקתולית השלישית בחשיבותה בעולם, הקרדינל ג'ורג' פל, מואשם בהתעללות מינית בילדים במספר מקרים שאירעו בשנות ה-70

"מספר תלונות". הקרדינל פל (רויטרס)

כתב אישום הוגש הלילה (רביעי) נגד הקרדינל ג'ורג' פל, שר האוצר של הותיקן המדורג שלישי בחשיבותו בכנסייה הקתולית בעולם והדמות הקתולית הבכירה ביותר באוסטרליה, בגין מספר מקרים בהם התעלל מינית לכאורה בילדים - כך הודיעה משטרת אוסטרליה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עורכי דינו של פל במלבורן קיבלו את כתב האישום והוא צפוי להמריא בקרוב מהותיקן כדי להופיע בבית המשפט באוסטרליה ב-18 ביולי.

"הקרדינל פל ניצב בפני מספר אישומים ויש מספר תלונות", אישר סגן מפקד משטרת ויקטוריה שיין פטון. הוא הוסיף כי התלונות נוגעות ל"היסטוריה של עבירות מין" אך סירב להסגיר פרטים נוספים.

ביולי שנה שעברה אישרה משטרת אוסטרליה כי פתחה בחקירת תלונות על עבירות מין לכאורה שבוצעו בשנות ה-70 במדינת ויקטוריה שבאוסטרליה. שלושה חודשים לאחר מכן המריאו לרומא שלושה בלשים של משטרת אוסטרליה כדי לחקור את פל.

מאז התפוצצה הפרשה לפני שנה הצהיר פל שוב ושוב על חפותו וטען שמדובר במסע הכפשה של התקשורת נגדו. "ההאשמות אינן נכונות. אני מכחיש אותן לחלוטין ומוכן לשתף פעולה", אמר.

פל מונה ב-1996 למנהיג הקתולי הראשון שטיפל בתלונות על התעללות מינית בילדים מצד גורמים בכנסייה הקתולית. הוא יזם תכנית שכונתה "התגובה של מלבורן", במסגרתה ניתנו פיצויים על סך 50 אלף דולר לכל מתלונן אך קיבל על כך ביקורת בשל היעדר תמיכה נפשית בקורבנות. "זה עניין של חרטה של הכנסייה הקתולית שלקח לה זמן מה להתמודד עם הנושא של ההתעללות מינית", אמר פל כשהכריז על התכנית.