מטריד: יותר מ-50% מהנשים בזימבבואה עברו "סחיטה מינית"

דוח חדש שפורסם מראה כי כמעט כל אישה שנייה במדינה, אשר מבקשת, בין היתר, לקבל טיפול רפואי, להתקבל לעבודה או לרשום את ילדיה ללימודים - נאלצת למכור את גופה. רובן אף בוחרות שלא להתלונן

זימבבואה, למצולמים אין קשר לנאמר
זימבבואה, למצולמים אין קשר לנאמר | צילום: רויטרס

יותר מחצי מהנשים בזימבבואה שבדרום אפריקה התמודדו עם סחיטה מינית - כך עלה מדוח שפורסם לאחרונה, אשר הציג את היקף התופעה במדינה מרובת השחיתות ממילא. סקר שערך ארגון "Transparency International Zimbabwe", מצא כי 57% מהנשאלות נאלצו לבצע אקט מיני בתמורה לקבלת עבודה או טיפול רפואי, למשל. לא זו בלבד, חלקן אף התבקשו לעשות כן כשבאו לרשום את ילדיהן למוסדות החינוך.

בזימבבואה, כך מסתבר, לתת "טובות הנאה מיניות" זה חלק מתרבות השוחד, ונשים חסרות אמצעים - שאין להן כסף לשלם עבור שירותים כאלה ואחרים, נאלצות למכור את גופן. באופן מצער, כמעט רובן לא מדווחות על ההטרדות - בין אם כי הן חוששות מנקמה או בין אם כי לדעתן הדיווח לא באמת ישנה את המציאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ריבלין לנשיא פרו: "הענק חנינה לצעירה החשודה בעבירות סמים"

התפתחות משמעותית בפרשת הרצח בפארק וולפסון: "תיק רגיש"

נתניהו: "נזכה לגיבוי אמריקני לסיפוח; הליך המיפוי בעיצומו"

חלק מהנשאלות בסקר טענו כי מערכת המשפט היא "גברית מדי", וכי השוטרים הם "חלק משרשרת השחיתות" ולכן, כאמור, רובן מעדיפות שלא לדווח לרשויות. לדברי אחת מהמשיבות, "אפילו השוטרים דורשים אמצעי תשלום על מנת לעזור. הם רוצים 'דלק' עבור עבודת החקירה".

ואומנם בשנים האחרונות זימבבואה עשתה צעדים מתקדמים עבור קידום שוויון מגדרי - אבל, וללא קשר לנתונים המטרידים הנ"ל, היא עדיין נמצאת הרחק מאחור במדד חוסר השוויון המגדרי של האו"ם, ואף ממוקמת במקום ה-158 מתוך 180 במדד המדרג את מדינות העולם לפי רמת השחיתות שבהן.