עיראק: נתפס ונעצר איש הכספים הבכיר של דאעש

ממשלת עיראק הודיעה כי עצרה את סאמי ג'אסים, ששימש בעבר כסגנו של אבו בכר אל בגדאדי וכאחראי על התחום הכלכלי בארגון הטרור. בבחירות במדינה, מסתמן כי מובילה מפלגה שיעית שמסתייגת מאיראן

חמושים של ארגון הטרור דאעש בעיראק
חמושים של ארגון הטרור דאעש בעיראק | צילום: רויטרס

ממשלת עיראק הודיעה היום (שני) כי כוחות הביטחון העיראקים תפסו ועצרו את סאמי ג'אסים, סגנו של מנהיג דאעש לשעבר, אבו בכר אל בגדאדי. מוסטפה אל קאדימי, ראש ממשלת עיראק, שבה נערכו בחירות לפרלמנט בימים האחרונים, צייץ בטוויטר כי ג'אסים נעצר מחוץ לגבולות המדינה ולא ציין את המיקום והתאריך המדויקים של מעצרו.

סאמי ג'אסים, הידוע גם כ"אבו אסייה", שימש כאחראי על כל תחום הכספים והכלכלה בארגון הטרור מאז שנת 2015, כך אמר מומחה ביטחון עיראקי לרשת CNN. לפני כשש שנים, הממשל האמריקני הגדיר את ג'אסים כפעיל טרור בינלאומי בולט.

ב-2016 טענו הרשויות בכורדיסטן כי ג'אסים ועוזרו נהרגו במבצע משותף של הכוחות המקומיים וכחות אמריקנים. עם זאת, ב-2019 מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה פרס של 5 מיליון דולר למי שיביא לתפיסתו של סאמי ג'אסים ו-2 מנהיגים נוספים בכירים מארגון דאעש, כך שהאמריקנים האמינו כי הוא עדיין בחיים.

בתוך כך, על פי דיווחים מעיראק, נראה כי המפלגות הפרו איראניות, שלהן מיליציות חמושות, הפסידו בבחירות לפרלמנט במדינה וכי מפלגתו של המנהיג השיעי מוקתאדה א-סדר מובילה ועשוייה להגדיל את כוחה מ-54 מושבים שבידיה היום ליותר מ-70, מתוך כלל 329 מושבי הפרלמנט. עם זאת, התוצאות שדווחו אינן סופיות. א-סאדר ניהל מלחמת גרילה נגד הכוחות האמריקנים במדינה, לאחר פלישתם למדינה ב-2003, אך כיום מתנגד בעיקר להשפעתה המתרחבת של איראן במדינה.