מות המדען האיראני: "הוזמן לארוחת ערב - והתמוטט"

לפי עיתון כווייתי, איוב אנטזארי - מדען תעופה וחלל איראני בכיר - הוזמן לארוחת ערב אצל אחד מקרוביו. לאחר מכן, בדרך חזרה, הוא התמוטט - ופונה לבית חולים בעיר יזד, שם נקבע מותו. באיראן עדיין אין אישור רשמי לדיווחים

זמן צפייה: 03:57

העיתון הכווייתי "אל-קבאס" דיווח היום (שבת) כי איוב אנטזארי, מדען תעופה וחלל איראני בכיר במכון המחקר "AIO" שבמרכז המדינה, שמת בנסיבות מסתוריות בסוף חודש מאי - הוזמן לארוחת ערב אצל אחד מקרוביו ביום שבו מצא את מותו, ולאחריה הוא התמוטט ופונה לבית החולים סאעיד אל-שוהדא בעיר יזד - שם נקבע מותו.

אנטזארי מת כשבוע לאחר חיסול קצין משמרות המהפכה, סיאד חודאיי. בשלב זה אין עדיין אישורים לדיווחים מכלי תקשורת רשמיים או אופוזיציוניים באיראן.

דגל איראן
דגל איראן | צילום: רויטרס

כמו כן, על פי דיווח נוסף של אתר המקורב לאופוזיציה האיראנית, מדען הגרעין כמראן מולאפור, שעבד במתקן הגרעין בנתנז, מת בנסיבות מסתוריות ולא נמסרו פרטים אודות מועד מותו.

בתוך כך, גורמי ביטחון בכירים ישראלים מסרו ל"ניו יורק טיימס" כי ישראל לא עומדת מאחורי מותו של קולונל עלי איסמאעיל זאדה, שנחשד בריגול.

כמו כן, גורמים לא רשמיים באיראן מדווחים על תקיפת סייבר מסתורית שהשביתה אמש את מערכת בידוק הדרכונים של שדה התעופה על שם חומייני בטהרן. על פי הדיווחים, עשרות טיסות נדחו ואלפי נוסעים נתקעו בנמל התעופה.