3 ישראלים מ"ספינת הקורונה" החלימו מהנגיף - וישתחררו מבידוד

תוצאות הבדיקה של ישראלים המאושפזים בטוקיו ובישראל יצאו שליליות • סעודיה עצרה זמנית את העלייה למכה ומדינה עבור זרים • מקרי הדבקה ראשונים באסטוניה, נורווגיה, דנמרק ורומניה

זמן צפייה: 01:40

בהלת הקורונה: שלושה ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה בספינת התענוגות שעגנה ביפן, החלימו וצפויים להשתחרר היום (חמישי) מבידוד. אחד מהם, שמאושפז בבית החולים שיבא תל השומר, קיבל אתמול תוצאת בדיקה שלילית להימצאות הנגיף וצפוי להשתחרר ממתחם הבידוד, לאחר שיקבל תוצאות בדיקה נוספת. שמעון דהן, ישראלי נוסף שאושפז בבית החולים ביפן, החלים גם הוא וישתחרר בקרוב. כזכור, שלשום שוחררה אחותו, רחל ביטון, מבית החולים בטוקיו לאחר שנבדקה והתקבלו שתי תוצאות שליליות לנגיף. רוחל'ה עופרים, ישראלית נוספת המאושפזת ביפן, החלימה מהנגיף, ותמתין לבעלה, שעדיין מאושפז. כזכור, בבית החולים בישראל נמצא ישראלי נוסף שנדבק על "ספינת הקורונה".

סעודיה הודיעה על עצירה זמנית של העלייה לרגל למכה ומדינה עבור זרים, בשל חשש מהמשך התפשטות הנגיף. כידוע, למדינה מגיעים מדי שנה מיליוני מבקרים מוסלמים, המבקרים באתרים הקדושים במדינה.

שמעון דהן, שהחלים מהקורונה, בבית חב''ד ביפן
שמעון דהן, שהחלים מהקורונה, בבית חב''ד ביפן | צילום: אריק אמסלם

במקביל, מקרי הדבקה ראשונים נרשמו בגיאורגיה, רומניה, אסטוניה, נורווגיה ודנמרק, שאליה הגיע אדם שנדבק לאחר שבילה בחופשת סקי בצפון איטליה. עיראק דיווחה על מקרה הדבקה שישי, של גבר ששב לבגדד מאיראן. כזכור, באיראן המתים עומד על 139 בני אדם ומספר המתים על 19.

לכתבות נוספות בנושא >>

טראמפ על נגיף הקורונה: "אין סיבה להיכנס לפאניקה"

ארגון הבריאות העולמי: "מודאגים שבמזה"ת לא ערוכים לקורונה"

"שקט כאן מאוד": ההשלכות של נגיף הקורונה על הפסטיבלים בוונציה

עודד ורוחלה עופרים תקועים על ספינה בעקבות נגיף הקורונה
עודד ורוחלה עופרים תקועים על ספינה בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

סין דיווחה על 29 מתים ו-433 כתוצאה מהנגיף ביממה האחרונה – מספר נמוך יחסית למדינה. בקוריאה הדרומית נרשמו 334 מקרי הדבקה חדשים ומקרה תמותה נוסף - מניין המתים במדינה עומד על 13 ומניין הנדבקים עומד על 1,595. בסך הכול.

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, התייחס להתפשטות המהירה של הנגיף במדינתו ואמר כי "כל הסימנים מצביעים על כך שהעולם ייכנס בקרוב למצב של מגפה עולמית". כזכור, במדינה נרשמו 23 מקרי הדבקה מתחילת ההתפרצות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כינס מסיבת עיתונאים בנושא הווירוס המתפרץ ברחבי העולם, ואמר כי "אם הנגיף יתפרץ באזור - ארה"ב מוכנה לעשות כל מה שנדרש. אנחנו מוכנים מאוד בכל הנוגע להתפרצות". לטענתו, הסיכוי שאזרח אמריקני יידבק בנגיף הינו "נמוך מאוד" - זאת, לדבריו, הודות לפעולות שנקט הממשל האמריקני כאשר הטיל מגבלות על נוסעים מסין.

טראמפ הוסיף כי ארה"ב חשה מחויבות לקלוט את נפגעי הנגיף האמריקנים, ואף הודיע שהפקיד בידי סגנו מייק פנס את הטיפול בהיערכות להתפרצות הקורונה. "המצב נמצא תחת שליטה של מערכת הבריאות בארצות הברית", הרגיע, "נשתמש בכל האמצעים כדי להיאבק בהתפשטות המחלה - אגדיל ככל הנדרש את התקציבים הדרושים לכך".

מוסלמים מתפללים סביב לאבן השחורה שנמצאת במרכז המסגד הגדול במכה שבסעודיה
מוסלמים מתפללים סביב לאבן השחורה שנמצאת במרכז המסגד הגדול במכה שבסעודיה | צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ במסיבת עיתונאים על התפרצות נגיף הקורונה
הנשיא טראמפ במסיבת עיתונאים על התפרצות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

"ביקשנו מהקונגרס תקציב מיוחד של 2.5 מיליארד דולר כדי להילחם בנגיף, הדמוקרטים הציעו יותר - חלקם הציעו אפילו 8 מיליארד דולרים", הוסיף הנשיא. עד כה, 15 אמריקנים אובחנו כחולים - שמונה שבו לביתם, חמישה החלימו ושניים נוספים עדיין מאושפזים בבתי חולים. "אנחנו מפתחים את החיסון מהר ככל האפשר", סיפר, "המומחים אומרים שאפשר לפתח אותו תוך זמן קצר".

בהמשך, שיבח טראמפ את נשיא סין שי ג'ינפינג על ההתמודדות של הממשל הסיני במצב, ואמר: "שי עובד מאוד קשה". עוד אמר הנשיא כי הם שוקלים להגביל את הנסיעות לקוריאה הדרומית, איטליה ולמדינות נוספות, אך הבהיר: "כרגע, זה עדיין לא הזמן הנכון לכך".

נוסעים עם מסיכות ומגני פלסטיק בשנגחאי
נוסעים עם מסיכות ומגני פלסטיק בשנגחאי | צילום: רויטרס

במקביל בישראל, אמש פרסם משרד הבריאות הנחיות חדשות לטסים לחו"ל, בשל ההתפתחויות האחרונות בהתפשטות המחלה ברחבי העולם. בהנחיות מבקש המשרד מכל מי שחזר מאיטליה בשבועיים האחרונים לשהות בבידוד בית, עד להשלמת 14 ימים ממועד חזרתו ארצה. מי שאינם תושבי ישראל, ונמצאים בה, לעזוב את המדינה עד ליום ראשון הקרוב. לדברי המשרד, המועד נועד, בין היתר, "לתת מספיק זמן לאיטלקים השוהים בארץ לצאת מישראל באופן מסודר".