עוד מאסר: נשיא צרפת לשעבר סרקוזי יישלח לשנה נוספת בכלא

הנשיא לשעבר, בן ה-66, שהואשם במימון כפול מהמותר בחוק למסע הבחירות שלו ב-2012, הורשע כבר בחודש מרץ במסגרת תיק שחיתות אחר ונגזרו עליו 3 שנות מאסר, עונש עליו הוא ערער

סרקוזי בבית המשפט בפריז
סרקוזי בבית המשפט בפריז | צילום: ארכיון: רויטרס

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי הורשע היום (חמישי) במימון לא חוקי של מסע הבחירות שלו לנשיאות בשנת 2012, ונגזרה עליו שנת מאסר. טרם ברור אם סרקוזי ירצה את תקופת המאסר בכלא או במעצר בית. הוא הואשם שהוציא 42.8 מיליון אירו במהלך אותו קמפיין, סכום כפול מהמותר בחוק הצרפתי.

המורשעים האחרים בתיק, בסטיאן מילו, ז'רום לארווילה וגיום למבר, שהובילו את קמפיין הבחירות של סרקוזי, בו ניסה להיבחר בשנית לנשיאות והפסיד, הורשעו גם הם בעבירות שחיתות ונגזרו עליהם עונשי מאסר של עד שלוש וחצי שנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביה של מורן: "לא יודע איך נסתדר בלי ארבעת הפרחים האלה"

גרמניה: בת 96 תועמד לדין בגין יותר מ-11 אלף סעיפי סיוע לרצח

הגננת המתעללת כרמל מעודה נכנסה לכלא לרצות 9.5 שנות מאסר

הפוליטיקאי המנוסה בן ה-66 נותר בעל השפעה ופופולארי בקרב חלק גדול מתומכי הימין בצרפת, למרות שהסתבך ונחקר במסגרת פרשיות שחיתות רבות מאז עזב את ארמון האליזה ב-2012. בחודש מרץ נגזרו על סרקוזי, במסגרת תיק אחר שהתנהל נגדו, שלוש שנות מאסר בגין שחיתות וניסיון לקבלת טובות הנאה ויחס מועדף משופט. הוא ערער על גזר הדין ולכן טרם החל לרצות את עונשו בכלא.

במהלך המשפט הנוכחי דרשה התביעה בצרפת עונש מאסר בפועל של חצי שנה. סרקוזי הגיע רק פעם אחת לדיון במהלך חמשת השבועות שבהם נערך תשאולו, דבר שעורר את זעמם של התובעים. סרקוזי השיב לאישומים נגדו ואמר כי היה עסוק מדי בניהול המדינה מכדי לשים לב לפרטי מימון הקמפיין, וכי האישומים נגדו הם בגדר "אגדה". הפרשה מכונה בצרפת "ביגמליון", על שם משרד יחסי הציבור שנבחר לצורך הקמפיין.

ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת לשעבר, לאחר שהפסיד בבחירות המקדימות
ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת לשעבר, לאחר שהפסיד בבחירות המקדימות | צילום: רויטרס

סרקוזי כיהן כנשיא צרפת בין השנים 2007 - 2012 ועמד בראש מפלגת הימין-מרכז במדינה, שנקראה באותה התקופה "האיחוד למען תנועה עממית". טרם בחירתו לתפקיד שימש סרקוזי כשר הפנים, ונחשב שנים רבות לבן טיפוחיו של קודמו בתפקיד ז'אק שיראק, אך במהלך השנים הספיק להסתכסך עימו. כנשיא נחשב סרקוזי לניצי בעמדותיו וכידיד של ארה"ב וישראל, ולקח חלק בהובלת המבצע הצבאי, בו השתתפה צרפת, להפלת שלטונו של מועמר קדאפי במהלך המלחמה בלוב בשנת 2011. במהלך השנים הסתבך הפוליטיקאי הוותיק במספר פרשיות שחיתות חמורות.