"אוטופיה סוציאליסטית": קים חנך עיר חדשה בקוריאה הצפונית

ברקע הדיווחים על עוני וחרפת רעב, מנהיג המדינה המבודדת חנך את סמז'יון, שנמצאת סמוך להר הגעש פאקטו - ובה נחנך בין היתר אתר סקי ותוכל להכיל עד 4,000 משפחות

טקס בעיירה החדשה מחוז סמז'יון בקוריאה הצפונית | צילום: רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ז'ונג און, סיים היום (שלישי) את פרויקט הבניה שלו - הקמת עיר חדשה בסמוך להר פאקטו שבמדינה. העיר, שזכתה לשם סמז'יון, צפויה להיות "אוטופיה סוציאליסטית", כך לפי הדיווחים בתקשורת הממלכתית במדינה. בסמז'יון נבנו דירות, מלונות, אתר סקי, מתקני תרבות ורפואה, כך נאמר. זאת, ברקע הדיווחים על מצב העוני המחפיר במדינה המבודדת בעולם.

חגיגות חנוכת העיר כללו זיקוקים בערב יום שני, כך דווחה סוכנות הידיעות המקומית KCNA. אחד העיתונים הממלכתיים אף פרסמו צילום של און גוזר את הסרט בכניסה לעיר, כשסביבו בניינים מושלגים. בטלוויזיה הממלכתית במדינה, כונה האירוע  "תמצית התרבות המודרנית".

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, משתתף בטקס בעיירה מחוז סמג'ייון שבצפון קוריאה
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, משתתף בטקס בעיירה מחוז סמג'ייון שבצפון קוריאה | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ארה"ב סוערת לקראת פרסום הביוגרפיה הלא רשמית של מלניה טראמפ

למרות לחצי ישראל: "טראמפ העביר כספי סיוע ביטחוני ללבנון"

מדוע ניתוחי פנים לטראנסג'נדריות מהפריפריה אינם ממומנים?

 

על פי הדיווחים, העיר תוכל להכיל עד ארבעת אלפים משפחות, ויש בה 380 רחובות הנמתחים לאורכם של "מאות דונמים". סמז'יון היא אחד המיזמים הגדולים שבראשם עמד המנהיג. זאת, מתוך מטרתו לאפשר לכלכלת המדינה להפוך לעצמאית. למרות גודלו של הפרויקט, הבנייה התעכבה בעיקר בשל מחסור בחומרי בנייה, בעקבות הסנקציות הבין-לאומיות שנודעו לעכב את פרויקט הגרעין של פיונגיאנג.