מנהיג הנוצרים בלבנון: "חיזבאללה - האיום הגדול ביותר"

סמיר ג'עג'ע התראיין לטלוויזיה המקומית ותקף את מזכ"ל חיזבאללה שהאשים את מפלגתו בכך שהיא רוצה לייצר מלחמת אזרחים. "חיזבאללה מפעיל לחץ באלימות כדי להפסיק את חקירת האסון בנמל ביירות"

חסן נסראללה וסמיר ג'עג'ע | צילום: רויטרס

מנהיג מפלגת "הכוחות הלבנונים" הנוצרית, סמיר ג'עג'ע, התראיין אמש (חמישי) לערוץ טלוויזיה מקומי ותקף את מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שהאשים את מפלגתו של ג'עג'ע בכך שהיא רוצה לייצר מלחמת אזרחים במדינה ושג'עג'ע הוא האוייב של הנוצרים בלבנון.

"יותר מבכיר אחד בחזבאללה ובתנועת 'אמל' אמרו שאם לא יהיה פיתרון לסוגיית חוקר האסון בנמל ביירות, טארק אל-ביטאר – אז הם יפעילו אמצעים אחרים, וזה מה שקרה ביום חמישי שעבר", אמר ג'עג'ע, "חיזבאללה רצה שיתפתחו שוב עימותים אלימים בביירות בכדי להפסיק את חקירת האסון בנמל ביירות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פיצוץ רכב בלב נהריה: 2 מקורבים לעבריין בכיר נפצעו קשה

"נדבך משמעותי במדיניות החוץ": בנט נחת ברוסיה וייפגש עם פוטין

מפקד זרוע היבשה: "טבע המלחמה לא השתנה – החברה השתנתה"

עוד אמר ג'עג'ע: "חיזבאללה ניסה להפעיל לחץ באמצעות אלימות בשטח בכדי שתתקבל ההחלטה שהוא רוצה, ואני לא יודע מי פתח ראשון בירי, אני רק יודע שהצבא היה נוכח באיזור ושארבעת הפצועים הראשונים היו משכונה בביירות בה יש רוב של נוצרים ודרוזים. אירגון חזבאללה באמצעות פעולותיו – מהווה את האיום הגדול ביותר עבור הלבנונים".

סמיר ג'עג'ע, מנהיג מפלגת ''הכוחות הלבנונים'' הנוצרית
סמיר ג'עג'ע, מנהיג מפלגת ''הכוחות הלבנונים'' הנוצרית | צילום: רויטרס

בנוסף, ג'עג'ע התייחס גם להצהרתו של נסראללה בנאומו האחרון, לפיה לחזבאללה יש 100 אלף לוחמים, וטען: "המשמעות של דבריו של נסראללה היא שהחיזבאללה צריך 100-50 מיליון דולר בחודש למשכורות, ואם הוא היה מחלק משכורות בבעלבכ או בדרום לבנון, אז איזורים אלו היו מתפתחים".

"אנחנו לא רוצים מלחמה ולא רוצים שיהיה לנו אירגון חמוש", הוסיף ג'עג'ע, "אלא שחיזבאללה ישחרר מאיתנו ומהלבנונים. העימות מול חיזבאללה הוא לא עימות צבאי - העימות הבסיסי הוא עם הפרוייקט של חיזבאללה, מפני שהוא הורס את לבנון ומה שאנחנו רואים הן התוצאות הראשוניות של פרוייקט זה".