השף הממליח: תופעה קולינרית או גימיק שיחלוף?

נוסרט גוקצ'ה התפרסם בזכות תנועת היד הייחודית שלו, והפך מקצב באיסטנבול לאימפריה שמחזיקה 15 מסעדות ו-23 מיליון עוקבים באינסטגרם. עם זאת יש שמאמינים שהוא רוכב על גל שיגמר: "המלך מלוח"

זמן צפייה: 07:05

נוסרט גוקצ'ה, השם הכי רותח על הפלנצ'ה, החל את דרכו כקצב באיסטנבול - והיום הוא חולש על אימפריה. הוא התפרסם בזכות תנועת יד אחת, הדרך שבה הוא ממליח את הבשר - והפך לתופעת רשת עם מסעדות בכל רחבי העולם. מיטב הידוענים כבר אכלו אצלו - מדיוויד בקהאם, דרך מסי, רונאלדו ומרדונה. הילד שנולד בטורקיה היה רק בן עשר כשקיבל סכין קצבים ליד, אבל מה שהפך אותו ל"סולט ביי" זו תנועה ברבורית אחת.

יש לו כבר 23 מיליון עוקבים, 15 מסעדות מדובאי דרך ניו-יורק, איסטנבול ומיקונוס. כדי לאכול אצלו לא צריך סכו"ם לא צריך, הוא כמעט לא מתראיין, אבל הסרטונים שלו עושים את העבודה. גם בישראל הוא הפך לשם דבר בקרב אוהבי הבשר, וחלקם כבר טסו לארוחה באיסטנבול, אכלו מידיו או מידי העובדים שלו את הבשר - והספיקו לחזור הביתה לשנת צהריים.

לכתבות נוספות בנושא >>

מבצר צלבני בן מאות שנים יהפוך למסעדה אירופית-מזרח תיכונית

קונים על בטן מלאה: חנויות האוכל שהחליטו להפוך גם למסעדות

בתוך העיר העתיקה בירושלים: המסעדה הקוריאנית הכשרה הראשונה

סולט ביי
סולט ביי | צילום: רויטרס

"הוא שואו-מן. הוא לוקח את הבשר ועושה ממנו הצגה", ציין ברק הררי, מנהל קהילת "קרניבורים שוב עם חיוך על השפתיים". גם לידור ורז טסו למסעדה שלו במיקונוס בשבוע שעבר, אך לרז הנרגשת לא היה מושג שבצלע שלה – מסתתרת טבעת. בעוד השניים חוגגים, לא באינטימיות רבה, את האירוע - נוסרט בשלו. ואין חגיגה, בלי המלחה. "זה היה מרגש מאוד. לא תיארתי לצעמי שהטבעת שלי תצא מתוך סטייק. זה היה הזוי", ציינה רז.

אנשי הבשר הישראליים דווקא מצננים את ההתלהבות מהשף הטורקי הנערץ. מתן אברהמסון, השף של מסעדת "הדסון", מעלה אפשרות שהמלח עירום: "גם בארץ יש הרבה גימיקים שעובדים על חשבון הטעם. בסוף הלקוח הוא זה שמחליט אם זה נכון או לא, אם הוא בא לצלם או בא לאכול". השף הידוע מעלה את השאלה האם אפשר עדיין להסתפק במוצר, בשם טוב שנרכש ביזע, או שכדי לבלוט צריך גימיק. "הוא יצר איזשהו אלטר אגו שמוכר. אבל אולי הוא רק רוכב על איזה גל שיגמר מתישהו. אולי יום אחד אנשים יגידו וואלה – המלך מלוח", סיכם אברהמסון.