"רכב מאובטח אסף את הג'ודאי האיראני - ובו כרטיס טיסה לגרמניה"

יו"ר איגוד הג'ודו ויזר טען כי סעיד מולאי חשף בפניו שהרשויות באיראן לחצו עליו שלא להתחרות מול שגיא מוקי. כעת מולאי שוהה בגרמניה והאיגוד רוצה לאפשר לו להתחרות בנבחרת הפליטים

זמן צפייה: 00:21

דיווחים איראניים התייחסו היום (שבת) לבקשת המקלט של הג'ודאי האיראני סעיד מולאי, ובהם נאמר כי "מטרתו של יו"ר איגוד הג'ודו הבין לאומי, מריוס ויזר, היא לפגוע באיראן לטובת ישראל". על פי אתר החדשות iranintl, "נשלח אל מולאי רכב, בו מאבטח גרמני וכרטיס טיסה". עוד דווח כי "המבצע תוכנן על ידי ויזר. קיים מידע המצביע על קשר בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ובין יו"ר האיגוד. מדובר בקונספירציה של איגוד הג'ודו וישראל".

ויזר אישר מוקדם יותר היום שהג'ודאי האיראני סעיד מולאי לא חזר לארצו והוא נמצא כעת בגרמניה ומבקש מקלט מדיני. עוד הוסיף בריאיון לעיתון היפני "אסאהי שימבון", שאלוף העולם היוצא חשף בפניהם שהרשויות באיראן הפעילו עליו לחץ שלא להתחרות מול יריבו הישראלי שגיא מוקי, ואפילו לחצו על משפחתו.

זאת, לאחר שאתמול אתמול (שישי) דווח בכלי תקשורת איראניים שמולאי טען כי נכפה עליו להפסיד בכוונה בחצי גמר אליפות העולם, כדי לא להתחרות מול הישראלי שגיא מוקי, האלוף החדש. כעת מולאי מבקש לעבור למדינה אחרת כדי שיוכל להתחרות בעתיד באופן חופשי. כמו כן, ויזר ציין שהאיגוד רוצה לתת לו להתחרות בטוקיו כחלק מנבחרת הפליטים. בקשתו למקלט פורסמה בכלי מדיה באיראן אך נמחקה זמן קצר לאחר מכן.

לכתבות נוספות בנושא >>

דיווח: הג'ודאי האיראני לא חזר לארצו ומבקש מקלט מדיני בגרמניה

שגיא מוקי לאחר זכייתו: "התרגשות עצומה – עשינו היסטוריה"

הישג לספורט הישראלי: שגיא מוקי זכה באליפות העולם בג'ודו

שגיא מוקי בתחרות הגמר
שגיא מוקי בתחרות הגמר | צילום: ערוץ הספורט

ביום רביעי זכה הג'ודאי הישראלי שגיא מוקי במדליית זהב באליפות העולם בג'ודו שנערכת בטוקיו, יפן - והוכתר כאלוף העולם החדש במשקל של עד 81 ק"ג. זו הפעם הראשונה שג'ודוקא ישראלי זוכה במדליית זהב באליפות העולם. מוקי גבר בגמר על הבלגי מתיאס קאס באמצעות איפון. "הבן שלי אלוף עולם", אמרה אמו של מוקי בשיחה עם חדשות 13.

כזכור, בחצי הגמר גבר מוקי על המצרי מוחמד עבדלאל, במהלך הקרב השיג מוקי ווזארי לאחר שתי דקות ושמר על הניקוד עד סוף הקרב, למרות שקיבל שני עונשים לקראת הסיום. בתום הקרב סירב המצרי ללחוץ את ידו של מוקי.