מועצת הבחירות קבעה: יריבו של פוטין לא יתמודד נגדו

מנהיג האופוזיציה הרוסית לא יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות בעוד כשנה, כך קבעה מועצת הבחירות במדינה. ההחלטה מבוססת על הרשעתו של אלכסיי נבלני במעילה בפברואר האחרון

נבלני. לא יוכל להתמודד נגד פוטין (רויטרס)

מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסיי נבלני לא יוכל להתמודד במירוץ הקרוב לנשיאות במדינה - כך קבעה היום (שישי) מועצת הבחירות במדינה. לדברי הצהרה שנמסרה מהמועצה, העובדה כי הורשע בפברואר האחרון במעילה פוסלת אותו מהתמודדות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

נבלני עצמו הצהיר בעבר כי תיק המעילה, שבגינו נגזר עליו מאסר מושהה של חמש שנים, נתפר במיוחד על מנת שלא יוכל להתמודד בבחירות. נלבני נעצר לפני כשבועיים פעם נוספת, לאחר שארגן הפגנות המוניות נגד הממשל, בהן השתתפו אלפים.

מאות רבות של מפגינים נעצרו במהלך ההפגנות ההמוניות, כאשר בסנט פטרסבורג לבדה נעצרו 500 מפגינים על פי הודעת המשטרה. התובע הכללי הזהיר טרם ההפגנות כי הן אינן חוקיות וכי המשטרה "תנקוט בכל האמצעים הדרושים" כדי למנוע הפרעות סדר - אולם נבלני לא נרתע. "אני רוצה לחיות במדינה דמוקרטית מודרנית", כתב נבלני בפוסט לקראת ההפגנה. "אני רוצה שהמסים שלנו יהפכו לכבישים, לבתי ספר ולבתי חולים, לא ליאכטות, ארמונות וכרמים".

בסבב ההפגנות הקודם, שנערכו במרס האחרון, נעצרו כאלף מפגינים נגד הממשל לקראת סבב הבחירות הבא, שייערכו בעוד כשנה וגם בהן צפוי הנשיא המכהן ולדימיר פוטין לזכות. נבלני יצא בעבר גם נגד ראש הממשלה המכהן, דמיטרי מדבדב, כשבסרטן שהפך ויראלי האשים אותו בשחיתות.