פוטין הורה להתחיל מבצע חיסונים נרחב ברוסיה משבוע הבא

לאחר ששתי חברות תרופות בין-לאומיות העבירו בקשות לאישור החיסונים שלהן, שר הבריאות הרוסי הודיע כי כמאה אלף איש כבר התחסנו נגד הקורונה במדינתו באמצעות ה"ספוטניק 5"

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה | צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדמיר פוטין הורה היום (רביעי) להתחיל במבצע חיסונים נרחב במדינות החל משבוע הבא. במקביל, שר הבריאות הרוסי הודיע כי כמאה אלף רוסים כבר התחסנו נגד הקורונה באמצעות החיסון הרוסי שפותח, "הספוטניק 5".

מוקדם יותר היום אישרה בריטניה באישור חירום את חיסון הקורונה של חברת פייזר, והפכה למדינה המערבית הראשונה שעושה זאת. היא צפויה להתחיל לחסן החל מה-7 בדצמבר, כשהמתחסנים הראשונים יהיו קשישים ודיירי בתי אבות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הולכים לבחירות: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את פיזורה

יולי זולקוביץ' נמצאה מתה בדירתה: "החשוד ראה שמצבה רע – והלך"

1,182 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 1.9% מהבדיקות חיוביות

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, אמר: "50 בתי חולים נערכים לקבל את החיסון. מוקדם מרכזים גדולים שבהם החיסון יאוחסן". מנהל המזון והתרופות האמריקני צפוי לדון בבקשה של פייזר ב-10 בדצמבר, וב-17 בדצמבר בבקשה לאישור החיסון של חברת מודרנה.

כזכור, פייזר הודיעה לפני כשלושה שבועות כי כי סיימה את השלב האחרון של הניסוי, לאחר ש-170 נדבקים השתתפו בו, ועדכנה את יעילות החיסון שפיתחה ל-95%. עוד עלה מתוצאות הניסוי כי החיסון יעיל ב-94% באוכלוסיות סיכון גילאיות, זאת אומרת נראתה יעילות גבוהה אצל מבוגרים בני 65 ומעלה. נוסף על כך, מתוך עשרה מקרים שבהם חולים שהשתתפו בניסוי אושפזו במצב קשה, תשעה היו בקבוצת הפלסבו.