רוסיה: מומחה לטכנולוגיה על קולית נעצר בחשד לבגידה

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי עצר את אלכסנדר קורנוב בן ה-73, מדען ראשי של התוכנית לכלי טיס על-קוליים, בחשד שהעביר במשך שנים מידע לגורמים זרים מחוץ לרוסיה

ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

מדענים ואקדמאים רוסים רבים נחשדו בשנים האחרונות בהעברת סודות מדינה לגורמים זרים, והיום (חמישי) דווח ברוסיה כי אלכסנדר קורנוב בן ה-73, מדען ראשי בתוכנית של רוסיה לכלי טיס על-קוליים, נעצר בחשד לבגידה.

קורונוב הוא המנכ"ל והמעצב הראשי של מכון המחקר למערכות העל-קוליות בסנט פטרבורג, וכחלק מהתפקיד הוא מוביל את תוכנית כלי הטיס העל-קוליים שנמצאת בפיתוח לסירוגין מאז שנות השבעים. סוכנות הידיעות הממשלתית דיווחה כי קורנוב עצור במוסקבה, ומאוחר יותר דווח כי בית המשפט הורה לעצור אותו באשמת בגידה במדינה. שירות הביטחון הפדרלי ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרו בחודשיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש: "המצב קשה – חוששים מעלייה נוספת בתחלואה"

לפיד במרוקו: "תוך חודשיים נפתח שגריריות ברבאט ובישראל"

תטילו ספק – אודי סגל בטור שבועי חדש

על פי הדיווחים, קורנוב חשוד בהעברת מידע סודי על התקדמות מדעית לאחר שערך פגישות עם אזרחים זרים, ובאחד היומונים הממשלתיים נכתב כי קורנוב "מקיים קשרים הדוקים עם עמיתים אמריקנים", ו"מנהל עבודות בהוראת מדינות רבות ברחבי העולם". כמות ההרשעות בבגידה ברוסיה עלתה מאז הידרדרות הקשרים עם המערב בעקבות סיפוחה של קרים מאוקראינה בשנת 2014.