רוסיה: יותר מ-1,000 עצורים בהפגנות האופוזיציה נגד הממשל

אלפי בני אדם משתתפים בהפגנות במוסקבה וקוראים לקרמלין לאפשר למועמדי האופוזיציה להתמודד למועצת העיר, שנשלטת על ידי מפלגה התומכת בנשיא פוטין. המשטרה ביצעה גל מעצרים ברחבי העיר

זמן צפייה: 00:23

המשטרה ברוסיה עצרה היום (שבת) יותר מ-1,000 בני אדם שהשתתפו במחאת ענק מחוץ למשרד ראש העיר מוסקבה, בדרישה לאפשר למועמדי האופוזיציה במדינה להשתתף במרוץ למועצת העיר. המחאות מגיעות על רקע החלטת הרשויות לאסור על כמה מועמדים מטעם האופוזיציה להגיש מועמדות לתפקיד, לאחר שנטען כי לא הצליחו לגייס מספיק חתימות להגשת המועמדות.

להערכת המשטרה ברוסיה, כ-3,500 איש השתתפו במחאות שהתקיימו היום. המוחים קראו "רוסיה ללא פוטין" וכן "פוטין תתפטר". לפחות משתתפת אחת במחאה סבלה מחבלות חמורות בראשה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כך מנצחים מעצמת על: המחאות שהוציאו את תושבי הונג קונג לרחוב

הוואי: מקומיים מפגינים נגד הצבת טלסקופ ענק על הר מקודש

"נעצור הרכבת התחתית": המחאה הבריטית נגד שינוי האקלים מחריפה

הפגנות האופוזיציה ברוסיה, 27 ביולי 2019
הפגנות האופוזיציה ברוסיה, 27 ביולי 2019 | צילום: רויטרס

מועצת העיר של מוסקבה שבה 45 מושבים, אחראית לניהולו של התקציב המוניציפלי הגדול של העיר בת 12.6 מיליון התושבים, ונשלטת לחלוטין על ידי מפלגת "רוסיה מאוחדת" התומכת במשטר פוטין. יתרה מכך, הקרמלין אינו מאפשר למפלגות האופוזיציה זמן שידור ברשות השידור הלאומית, שממנה מקבלים רוב אזרחי רוסיה את המידע והחדשות. בבחירות המקומיות שיתקיימו ב-8 בספטמבר, כל חברי הפרלמנט, שנבחרים לתקופת כהונה של חמש שנים - מועמדים להחלפה.

אלקסיי נאבלני, אחד ממועמדי האופוזיציה האהודים ביותר ברוסיה, נשפט ביום רביעי האחרון ל-30 ימי מאסר לאחר שקרא לקיים את המחאות. במהלך היום נעצרו חברי אופוזיציה נוספים ברחבי העיר, בהם איליה יאשין, דמיטרי גודקרוב ומקורבו של נאבלני איוואן זדאנוב.

הפגנות האופוזיציה ברוסיה, 27 ביולי 2019
הפגנות האופוזיציה ברוסיה, 27 ביולי 2019 | צילום: רויטרס