דיווחים ברוסיה: 600 עצורים בהפגנות האופוזיציה בבירה

מאות בני אדם התאספו במוסקבה בדרישה לקיים "בחירות חופשיות" לפרלמנט העירוני. במהלך המחאה נעצרה האקטיביסטית ליובוב סובול, מועמדת מטעם האופוזיציה שהתמודדותה נפסלה ע"י הרשויות

זמן צפייה: 00:24

המשטרה ברוסיה עצרה היום (שבת) למעלה מ-600 מפגינים במרכז מוסקבה - כך על פי קבוצת מפקחים עצמאית, שמנהלת קו חם לדיווח על עצורים. המפגינים מחו בדרישה ל"בחירות חופשיות", לאחר שהרשויות במדינה החליטו לאסור על כמה מועמדים מטעם האופוזיציה להשתתף בבחירות לפרלמנט העירוני שיתרחשו בחודש הבא. במשטרה טוענים שעצרו 30 מפגינים בלבד.

בין העצורים, האקטיביסטית ואחת מראשי המחאה ליובוב סובול, שהוצאה מהמונית על ידי השוטרים דקות ספורות לפני תחילת ההפגנה והוכנסה לוואן שחור שנסע במהירות מהמקום.

סובול, עורכת דין, היא אחת מהמועמדות שנפסלו מהבחירות המקומיות. היא בשביתת רעב כבר 21 ימים, וקראה לאחרים להצטרף למחאות שנערכות היום. הרשויות אמרו שהיא נעצרה בשל הפרת רגולציות על הפגנות ברחוב.

לכתבות נוספות בנושא >>

רוסיה: מנהיג האופוזיציה אושפז – נבדק החשד כי נפגע מרעלן זר

רוסיה: יותר מ-1,000 עצורים בהפגנות האופוזיציה נגד הממשל

מחאות ברוסיה
מחאות ברוסיה | צילום: רויטרס
מחאות ברוסיה
מחאות ברוסיה | צילום: רויטרס

כאמור, עיקר הכעס של המפגינים מופנה כלפי הפסילה של מספר מועמדים מהאופוזיציה. הרשויות טוענות שהמועמדים הללו נכשלו לאסוף מספיק חתימות בטרה להירשם, אך המועמדים שהוצאו טוענים שזה שקר ומתעקשים לקחת חלק בתחרות – שהם מאמינים שיוכלו לנצח בה.

זה השבוע השלישי שבו מתקיימות ההפגנות הללו, כאשר בשבוע שעבר המשטרה ברוסיה עצרה יותר מ-1,000 בני אדם שהשתתפו במחאת ענק מחוץ למשרד ראש העיר מוסקבה. להערכת המשטרה ברוסיה, כ-3,500 איש השתתפו במחאות שהתקיימו. המוחים קראו "רוסיה ללא פוטין" וכן "פוטין תתפטר". לפחות משתתפת אחת במחאה סבלה מחבלות חמורות בראשה.

מחאות ברוסיה
מחאות ברוסיה | צילום: רויטרס
מחאות ברוסיה
מחאות ברוסיה | צילום: רויטרס

מועצת העיר של מוסקבה שבה 45 מושבים, אחראית לניהולו של התקציב המוניציפלי הגדול של העיר בת 12.6 מיליון התושבים, ונשלטת לחלוטין על ידי מפלגת "רוסיה מאוחדת" התומכת במשטר פוטין. יתרה מכך, הקרמלין אינו מאפשר למפלגות האופוזיציה זמן שידור ברשות השידור הלאומית, שממנה מקבלים רוב אזרחי רוסיה את המידע והחדשות. בבחירות המקומיות שיתקיימו ב-8 בספטמבר, כל חברי הפרלמנט, שנבחרים לתקופת כהונה של חמש שנים - מועמדים להחלפה.

אלכסיי נאבלני, אחד ממועמדי האופוזיציה האהודים ביותר ברוסיה, נשפט ביום רביעי האחרון ל-30 ימי מאסר לאחר שקרא לקיים את המחאות. במהלך היום נעצרו חברי אופוזיציה נוספים ברחבי העיר, בהם איליה יאשין, דמיטרי גודקרוב ומקורבו של נאבלני איוואן זדאנוב.