"כמו מריה שילדה את ישו": בריטניה נרגשת מלידת התינוק המלכותי

בממלכה נחשף כי למרות רצונה של מרקל ללידה פרטית, הוחלט כי עליה ללדת בבית החולים - מה שהוביל למבצע חשאי בפיקוד ה"סקוטלנד יארד". בינתיים, מתרבים ההימורים לגבי שמו של הילוד הטרי

זמן צפייה: 02:23

לאחר הולדת בנם הבכור של הנסיך הארי ומייגן מרגל, הממלכה הבריטית, נחשפו אמש (שלישי) פרטים על מבצע הלידה החשאי. בבריטניה פורסם כי למרות רצונה של מרקל ללידה ביתית, הוחלט כי עליה ללדת בבית החולים - וכך החל מבצע מורכב תחת פיקוחו של ה"סקטולנד יארד", להביאה למחלקת היולדות. על שמו של הילוד הטרי, השביעי בתור לכתר, בני הזוג עדיין לא החליטו. ההימורים בממלכה נעים בין ארתור, לג'יימס ואפילו אלכסנדר.

את התינוק המלכותי עצמו, תושבי הממלכה טרם זכו לראות, אך זה לא מנע מהם לחגוג את הגעתו לעולם. ההודעה הרשמית על הלידה שהגיעה לאחר ימים ארוכים של חוסר ודאות, הייתה אות הפתיחה לגל ההיסטריה הצפוי, שכלל ברכות פומביות, בין היתר, ממנהיגי מדינות שונים. קיה, צייר לונדוני, סיפר כי "אנשים פשוט מעריצים את מרקל, כאילו זו מריה שילדה את ישו".

התינוק המלכותי כבר הספיק לעשות היסטוריה, בהיותו הראשון במשפחה שזכה לאזרחות בריטית ואמריקנית ובהיותו בן לאם חצי שחורה - במשפחה שמרנית במיוחד. מלך הוא כנראה לא יהיה, אבל הוא כבר עכשיו סמל לתהליך המודרניזציה שעובר על אחת המשפחות המפורסמות בעולם.

הנסיך הארי ומיגן מרקל
הנסיך הארי ומיגן מרקל | צילום: החדשות 13

כזכור, ארמון בקינגהאם הודיע ביום שני לפנות בוקר כי הדוכסית מסאסקס מייגן מרקל נכנסה לחדר לידה, מלווה בבעלה הנסיך הארי - וילדה את בנה הראשון. משפחת המלוכה, ששמרה על פרטי ההיריון בסוד, לא הסגירה באיזה בית חולים התקיימה הלידה, אך ציינו כי התינוק נולד במשקל של כשלושה קילוגרמים.

"אני מתרגש לבשר שלמייגן ולי נולד תינוק", סיפר הנסיך הארי לכלי התקשורת. "התינוק בריא, ושניהם מרגישים בסדר גמור. זאת החווויה המדהימה ביותר שיכולתי לדמיין, מה שנשים עושות הוא בלתי נתפס, ואני אסיר תודה על כל האהבה והתמיכה שאנו מקבלים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את הזוג בחשבון הטוויטר שלו. "ברכות חמות לדוכס ולדוכסית מסאסקס לרגל לידת בנכם הבכור. הארי ומייגן, בשם כל עם ישראל, אני ונחמה שולחים לכם חיבוק גדול ואת מיטב ברכותינו. מזל טוב".