רוחאני על ההסכם עם ישראל: "איחוד האמירויות עשתה טעות ענקית"

נשיא איראן התייחס להחלטה על נרמול היחסים וקרא לאיחוד האמירויות לחזור בה. בדבריו הזהיר את המדינה שלא לאפשר לישראל לבצע דריסת רגל באזור. "בגידה בחלומו של העם הפלסטיני"

זמן צפייה: 02:15

נשיא איראן חסן רוחאני נאם הבוקר (שבת) והתייחס להסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. רוחאני ציין כי "איחוד האמירויות עשתה טעות ענקית, אנחנו קוראים לה לחזור בה", והזהיר את האמירויות שלא לאפשר לישראל לבצע דריסת רגל באזור.

עוד ציין רוחאני כי "זוהי בגידה בחלומו של העם הפלסטיני".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בכיר באיחוד האמירויות: "הישראלים יוכלו לבקר פה בקרוב מאוד"

ארדואן: שוקלים להקפיא היחסים עם האמירויות עקב ההסכם עם ישראל

טראמפ: "הסיפוח ירד כרגע מהשולחן – ישראל עשתה ויתור גדול"

נשיא איראן, חסן רוחאני, נואם בעצרת האו''ם
נשיא איראן, חסן רוחאני, נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

ההחלטה לנרמול היחסים בין איחוד האמירויות לישראל עוררה תגובות מעורבות בעולם הערבי. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן גינה אתמול את הצעד, ואמר: "אנו שוקלים להקפיא את היחסים עמם עקב נרמול היחסים". ארדואן איים גם להשיב את השגריר הטורקי מאבו-דאבי. מנגד, במשרד החוץ של עומאן דווקא בירכו על ההסכם, ומסרו כי "מדובר בצעד חשוב להורדת המתח באזור ולחיזוק היציבות".

נשיא מצרים מנגד, עבד אל-פתח א-סיסי, תמך במהלך ואמר כי "עקבתי בעניין ובהערכה רבה אחרי ההודעה המשותפת של ארה"ב, האמירויות וישראל בנוגע להסכם על עצירת הסיפוח של ישראל בגדה המערבית ונקיטת צעדים שיוכלו להגשים שלום במזרח התיכון. כמו כן, מעריך את מאמצי האנשים שעמלו על ההסכם הזה במטרה להשיג שלום, שגשוג ויציבות לאזור שלנו", כך לדבריו.

מדינות נוספות במפרץ בהן סעודיה, עומאן ובחריין הביעו את תמיכתן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לממשלות על תמיכתן בהסכם, שלדבריו "מרחיב את מעגל השלום ויטיב עם האזור כולו".

דובר נשיאות הרשות הפלסטינית הצהיר: "ההנהגה הפלסטינית מגנה בחריפות את ההכרזה ורואה בה ריסוק של יוזמת השלום הערבית ותוקפנות נגד העם הפלסטיני ונגד המקומות הקדושים לפלסטינים. קוראים לאיחוד האמירויות לחזור בה מהחלטתה ומתנגדים להסכם של דחייה של סיפוח לא חוקי בתמורה לנורמליזציה – באמצעות שימוש בסוגייה הפלסטינית. ההנהגה הפלסטינית מזהירה את ידידותיה מכניעה ללחצים של ארה"ב ומנורמליזציה עם ישראל".