שליח חדשות 13 גורש ממסיבת העיתונאים של רוחאני • צפו

נשיא איראן ערך מסיבת עיתונאים במלונו סמוך לאו"ם, ולא עשה אותה בעצרת הכללית, כדי שיוכל לשלוט במוזמנים. לכן, מי שהגיע ללא "קוד ביטחוני", לא הורשה להשתתף בה

זמן צפייה: 02:23

נשיא איראן חסן רוחאני קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים במלונו שבניו יורק בזמן העצרת הכללית של האו"ם, אך כאשר שליח חדשות 13 הגיע למקום על מנת להשתתף באירוע - הוא גורש על ידי מאבטחיו.

האיראנים מקיימים את מסיבת העיתונאים במלון סמוך ולא בעצרת עצמה על מנת שתהיה להם שליטה על מי שנכנס. לטענתם, הם שלחו דואר אלקטרוני למוזמנים בלבד, ומי שענה לו ואישר את הגעתו - קיבל קוד סודי שבאמצעותו יכול להיכנס. משלחת חדשות 13 לא קיבלה את ההזמנה ולכן לא הורשו להיכנס. בהמשך, לאחר התעקשות, נאמר להם כי עליהם לעבור בדיקה בטחונית מקיפה אך לבסוף נאמר להם כי לא ניתן לבצע אותה בגלל השעה המאוחרת והם נתבקשו לעזוב. איש השירות החשאי האמריקני שנאלץ להוציא אותם מהמקום התנצל ואמר שהוא מוכרח לציית לאיראנים בנושא.

לכתבות נוספות בנושא >> 

רוחאני: "ישראל מסייעת לדאע"ש; ארה"ב היא התומכת הראשית בטרור"

משרד החוץ האיראני: "רוחאני וטראמפ לא ייפגשו בעצרת האו"ם"

ארה"ב: "אין כרגע תוכנית לפגישת טראמפ רוחאני – ממשיכים בלחץ"

כנס של תומכי המועמד לנשיאות איראן, חסן רוחאני
כנס של תומכי המועמד לנשיאות איראן, חסן רוחאני | צילום: רויטרס

במסיבת העיתונאים רוחאני התייחס לתקיפה בסעודיה ולהאשמות האמריקנים נגד איראן ואמר כי "מי שמאשים צריך להביא הוכחות. מה הראיות שלכם? אם יש לך ראיון או תיעוד בבקשה תראו לי אותם", אמר רוחאני, וציין כי ארה"ב גרמניה, בריטניה וצרפת צריכות להפסיק לספק נשק לסעודיה.

רוחאני גם אמר כי הוא "כמובן יקיים שיחות עם טראמפ במידה והוא יסר את הסנקציות על איראן וסיים את המדיניות של 'מקסימום לחץ' על טהראן".

נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם
נשיא איראן חסן רוחאני נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

אתמול, רוחאני נאם בעצרת האו"ם. בפתח דבריו,התייחס רוחאני לתוכנית השלום של ממשל טראמפ, שצפויה להתפרסם בקרוב, ואמר: "המזרח התיכון בוער, וארצות הברית והציונים כופים על הפלסטינים תוכנית שבה מכירים בירושלים כבירת ישראל, ושטחי הגולן מסופחים אל השטחים הכבושים. תוכנית השלום הזו - אבודה מראש". עוד אמר: "האזור שלנו על סף קריסה. אירוע קטן יכול לגרום לבערה גדולה. לא נספוג את ההתערבות הפרובוקטיבית של זרים. נגיב בכוח לכל עבירה או פגיעה בביטחוננו או ריבונותנו".

הוא תקף את ארה"ב והכריז כי מדינתו לא תנהל משא ומתן עם האמריקנים תחת לחץ הסנקציות. "העם האיראני לא יישב לשולחן המו"מ עם אויב, שמנסה להוביל אותנו לשיחות תחת לחץ של עוני וסנקציות", אמר.

עוד התייחס לסנקציות ואמר: "במשך שנה וחצי הממשל האמריקני ניסה למנוע מטהראן גישה לכלכלה העולמית", והוסיף: "בשם עמי וארצי, אני מודיע שהתגובה שלנו למו"מ תחת סנקציות - היא שלילית".