רוחאני: "ישראל מסייעת לדאע"ש; ארה"ב היא התומכת הראשית בטרור"

נשיא איראן אמר בריאיון ל"פוקס ניוז" כי ישראל "שמה לעצמה כמטרה לפגוע באנשים בפלסטין, בלבנון, בעיראק ובסוריה". כמו כן תקף את האמריקנים וטען: "לכל מקום אליו ארה"ב מגיעה - הטרור גובר"

זמן צפייה: 01:42

נשיא איראן, חסן רוחאני, העניק הלילה (רביעי) ריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית, שבו תקף את ישראל, האשים אותה כי היא עוזרת לדאע"ש וטען כי ארצות הברית היא התומכת הראשית בטרור.

נשיא הרפובליקה האסלאמית, שנמצא כעת בעצרת הכללית של האו"ם בני יורק, נשאל אם הוא מחשיב את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל כטרור, וענה: "אנשים שנלחמים על האדמה והחופש שלהם הם לא טרוריסטים. טרוריסטים הם אלה שעוזרים לדאע"ש – וישראל היא זאת שמטפלת בלוחמי דאע"ש שנפצעו ומנגישה נשק לארגון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החמצה או בלוף? הסיפור מאחורי המאבק הישראלי בגרעין האיראני

טראמפ: "ארה"ב הטילה סנקציות על הבנק האיראני הלאומי"

סעודיה הציגה הטילים שפגעו במתקני הנפט: "איראן מימנה התקיפה"

"אתה צריך להגיע לבתי החולים בישראל ולראות איך לוחמי דאע"ש מטופלים שם", אמר רוחאני למראיין, "אתה צריך לראות את הנשקים שיש לארגון ותראה שהם ישראליים".

לטענתו, "ישראל מתקיימת על תקיפה ורמיסה של אחרים. באופן יום יומי היא שמה לעצמה כמטרה לפגוע באנשים בפלסטין ובלבנון, ולאחרונה גם בעיראק ובסוריה. זה מה שהיא עושה במשך 71 שנים, מאז שהיא נוסדה".

נשיא איראן, חסן רוחאני
נשיא איראן, חסן רוחאני

כמו כן, רוחאני התייחס למתיחות הגוברת עם ארצות הברית, והאשים את האמריקנים בחיזוק הטרור: "היום, לצערי, ארצות הברית היא התומכת העיקרית בטרור באזור שלנו. לכל מקום אליו ארה"ב מגיעה - הטרור גובר".

רוחאני, שנמצא כעת בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, נתן את המעורבות צבא ארה"ב בסוריה כדוגמא למה שכינה "טרור אמריקני": "המדינה שנוכחת וטסה מעל מרחב אווירי ומפציצה את סוריה ללא אישור הממשלה - זאת ארצות הברית". כמו כן, רוחאני אמר כי "אני נדהם מהפרשנות של טראמפ ביחס לטרור".

טראמפ ורוחאני
טראמפ ורוחאני | צילום: רויטרס

לבסוף, נשיא הרפובליקה האסלאמית התייחס להידברות עם ארה"ב, ואמר שאם האמריקנים רוצים לדבר הם צריכים ליצור "תנאים מתאימים". לדבריו, איראן תסכים לפתוח בשיחות עם טראמפ רק לאחר שיבטל את הסנקציות הכלכליות נגדה. לטענתו, "היו הרבה הצעות לקיום שיחות", אך עד אז "התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית".

מוקדם יותר הלילה, נשיא צרפת עמנואל מקרון נפגש עם רוחאני בשולי העצרת, ובמהלך הפגישה אמר: "אם רוחאני יעזוב את ארצות הברית בלי להיפגש עם הנשיא טראמפ, זאת תהיה הזדמנות מפוספסת".

גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נפגש עם רוחאני. דובר ראש הממשלה מסר כי בשיחה "ג'ונסון הביע דאגה עמוקה על הפעילות האיראנית שמפרה את היציבות באזור, בין היתר במתקפות על מתקני הנפט בסעודיה, והדגיש כי הדבר חייב להיפסק".

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

אתמול נאם הנשיא טראמפ בעצרת הכללית של האו"ם והתייחס למתיחות הגוברת במפרץ הפרסי. "הבעיות של השלטון באיראן ידועות לכולם. היא הספונסרית הגדולה בעולם של טרור. מנהיגי איראן מתדלקים את המלחמות הטרגיות בתימן וסוריה – אסור לנו לעולם לתת לזה לקרות. צריך לעצור את המסלול של איראן לנשק גרעיני וטילים".

"הטלנו סנקציות כבדות על איראן, ובתקווה להשתחרר מהן הממשל התנהג באלימות. בתגובה למתקפה האחרונה על סעודיה הטלנו את הסנקציות ברמה הגבוהה ביותר על הבנק המרכזי באיראן", אמר והמשיך לתקוף את טהראן. "כל עוד ההתנהגות של איראן ממשיכה, הסנקציות לא יוסרו, הן יהודקו".

הנשיא האמריקני התייחס גם למתרחש במזרח התיכון – אך לא הזכיר את תוכנית המאה או פרסם פרטים חדשים ממנה. "בשנה שעברה מנהיגי איראן אמרו שישראל היא גידול סרטני שצריך להסיר ולהכחיד, זה אפשרי וזה עלול לקרות", אמר. "ארצות הברית לעולם לא תאפשר אנטישמיות שכזו. פנאטים לאורך שנים השתמשו בישראל כדי להסיח את הדעת מהכשלונות שלהם".