רוז מקגוון תובעת את הארווי וינשטיין: "נקט בצעדים שטניים"

השחקנית שהתלוננה כי מפיק הטלוויזיה אנס אותה ב-1997, כתבה בעתירתה כי פעל על מנת לפגוע בה כשגילה שהיא כותבת בספרה על המקרה. "הפעיל קמפיין השמצה שנועד לחסל את הקריירה שלי"

רוז מקגוון, שחקנית שתבעה את הארווי וינשטיין
רוז מקגוון, שחקנית שתבעה את הארווי וינשטיין | צילום: רויטרס

השחקנית רוז מקגוון הגישה תביעה נגד מפיק הטלוויזיה הארווי וינשטיין אמש (רביעי) בטענה שנקט בצעדים "שטניים" כשגילה שהיא כותבת בספרה האוטוביוגרפי שהוא אנס אותה לפני כמה עשורים. על פי כתב התביעה, מקגוון טוענת כי וינשטיין העסיק צוות של עורכי דין, עובדים נוספים וכן את חברת המודיעין הישראלית "בלאק קיוב". זאת, במטרה "להפעיל קמפיין השמצה שנועד להקטין אותה, ולפגוע בעתידה המקצועי והאישי", כך לדברי עורכי דינה.

"המקרה עוסק במאמציו הלא חוקיים של אחד הגברים החזקים בארצות הברית. הוא עוסק בנשים ועיתונאים אמיצים ואמיצות שהתעקשו לחשוף את האמת", כתבה השחקנית בתביעה. השחקנית טוענת שווינשטיין והצוות שלו ביצעו כמה עבירות חמורות, בהן סחיטה, האזנות סתר, פגיעה בפרטיות והסבת מצוקה רגשית בכוונה תחילה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מחבק, נוגע ושולח רמיזות מיניות: כך תועד הארווי וינשטיין

עושות היסטוריה: "הליכת חלל" התבצעה לראשונה על ידי נשים בלבד

הערעור התקבל: ניסו שחם הורשע בהטרדה מינית ומרמה והפרת אמונים

עוד נכתב כי כשהחלה לכתוב את ספרה "אמיצה", שבו התכוונה לחשוף את הטענות אודות האונס שעברה בשנת 1997, שכר וינשטיין את שירותי "בלאק קיוב" הישראלית שהציגה מצג שווא של אדם שתומך במאבקה.

עורך דינו של אחד מפרקליטיו לשעבר התייחס לתביעה ואמר כי אין בסיס לטענותיה. פיליס קופרשטיין, עורכת דינו הנוכחית של מפיק הטלוויזיה, מסרה לאתר "ההוליווד ריפורטר" כי הטענות חסרות שחר.

כזכור, מקגוון היא אחת הנשים הראשונות והבולטות מעולם המשחק שהאשימה את וינשטיין בפגיעה מינית. ב-2017, ה"ניו יורק טיימס" וה"ניו יורקר" החלו לפרסם פרטים אודות האשמות נגד וינשטיין על פגיעות מיניות שונות שביצע, לכאורה. כתבות וחשיפות אלה הובילו להתעוררות תנועת המי טו ששפכה אור על הטרדות ופגיעות מיניות במקומות עבודה, וגרמו לחשיפת גברים נוספים בעמדות כוח.