בריטניה הטילה סנקציות על אברמוביץ': צ'לסי לא תוכל למכור כרטיסים ומרצ'נדייז

בממלכה הודיעו על סנקציות נגד שבעה אוליגרכים רוסים, וביניהם בעלי מועדון הכדורגל הלונדוני. כעת, הוא צפוי להיתקל בקשיים במכירת הקבוצה וחנות המוצרים של המועדון תיסגר. בעקבות הסנקציות הוחלט ב"יד ושם" להשעות את השותפות האסטרטגית עם המיליארדר

זמן צפייה: 03:47

בריטניה הטילה היום (חמישי) סנקציות על שבעה אוליגרכים רוסים, וביניהם רומן אברמוביץ', בעלי מועדון הכדורגל צ'לסי. בין הסנקציות שננקטו - הקפאת נכסים ואיסורי נסיעה. "הסנקציות של היום הן הצעד האחרון בתמיכה הבלתי מעורערת של בריטניה בעם האוקראיני", אמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, "נהיה חסרי רחמים במרדף אחר מי שמאפשר הרג אזרחים, הרס בתי חולים וכיבוש בלתי חוקי של בעלי ברית ריבונים".

בתחילת החודש הודיע אברמוביץ' על כוונתו למכור את צ'לסי, בעקבות ההסלמה בלחימה באוקראינה והסנקציות הכלכליות שהטיל המערב על רוסיה, אך הסנקציות החדשות עשויות להקשות על מכירת המועדון. הממשלה הבריטית טוענת כי תנפיק לצ'לסי רישיון מיוחד שיאפשר את קיום משחקי הקבוצה ותשלום לעובדים, אך המועדון לא יוכל כעת למכור כרטיסים למשחקים, מלבד המינויים העונתיים שכבר נמכרו. כמו כן, חנות המוצרים של המועדון תיסגר.

חנות המוצרים של צ'לסי שנסגרה הבוקר
חנות המוצרים של צ'לסי שנסגרה הבוקר | צילום: רויטרס

בעקבות הסנקציות, הוחלט ב"יד ושם" להשעות את השותפות האסטרטגית עם אברמוביץ'. במוסד הרשמי להנצחת זכר השואה בישראל נחתם הסכם שותפות ארוך טווח עם אברמוביץ', במסגרתו הוא היה אמור לתמוך כלכלית בהרחבה משמעותית של פעילות המכון הבינלאומי לחקר השואה.

אוהדי צ'לסי במחווה לאוקראינה בתחילת השבוע
אוהדי צ'לסי במחווה לאוקראינה בתחילת מרץ | צילום: רויטרס

אברמוביץ' בן ה-55, יהודי בעל אזרחות ישראלית, הוא איל נפט ואיש עסקים, מהעשירים שבאוליגרכים הרוסים, אשר הונו האישי מוערך בכ-15 מיליארד דולר. בשנת 2003 רכש את צ'לסי בסכום של 140 מיליון ליש"ט, ומאז הוביל את המועדון לחמש אליפויות ושתי זכיות בליגת האלופות.