מחשש להסגרתו: "מלך הקוקאין האיטלקי" ברח מהכלא - דרך חור בגג

רוקו מוראביטו, שהיה מבוקש במשך שני עשורים על עבירות סמים ונעצר לפני כשנתיים באורוגוואי, הצליח להימלט מבית המאסר בסיוע פושעים מקומיים. "נמשיך לרדוף אחריו בכל מקום שאליו יגיע"

המאפיונר האיטלקי רוקו מוראביטו שברח מבית מעצר באורוגוואי

רוקו מוראביטו, שמכונה "מלך הקוקאין של מילאנו", הצליח לברוח אתמול (שני) מהכלא שבו הוחזק במונטווידאו, בירת אורוגוואי, לצורך הסגרתו. זאת, באמצעות חור בגג המבנה, ובסיוע פושעים מקומיים. יחד עמו נמלטו שלושה אסירים נוספים שחיכו גם הם להסגרה למדינותיהם.

מוראביטו בן ה-53 מבוקש באיטליה במשך שני עשורים, בעקבות טענות על סחר בסמים וחברות בפשע מאורגן. מהחשדות נגדו עולה, בין היתר, כי הוא הכניס לאיטליה סמים, בשווי של כ-7.5 מיליון דולרים. מוראביטו נעצר לפני כשנתיים, בתום מרדף בין-לאומי ארוך - ומאז המתין להסגרתו לאיטליה.

כתבות נוספות בחדשות 13

אחיו של קטוסה: "המשטרה צריכה להודות בטעות, האשם עדיין חופשי"

"תקופה קריטית למזה"ת": החלה הפסגה בין ישראל, ארה"ב ורוסיה

מיליונים מכספי המסים: נחשפה עלות שיפוץ ביתם של הארי ומייגן

המאפיונר האיטלקי רוקו מוראביטו שברח מבית מעצר באורוגוואי
המאפיונר האיטלקי רוקו מוראביטו שברח מבית מעצר באורוגוואי

מוראביטו נעצר בבית מסתור במדינה הדרום אמריקנית, כשברשותו 13 טלפונים ניידים, 12 כרטיסי אשראי, כ-50 אלף דולרים אמריקנים במזומן והמחאות על סך כ-100 מיליון דולרים. במהלך שהותו בכלא ניסה מוראביטו להימנע מבקשת ההסגרה לאיטליה, אך מאמציו עלו בתוהו.

מיד עם בריחתו, פרסם האינטרפול הודעת אזהרה ואף הוציא צווי מעצר בין-לאומיים נגדו ונגד שאר הנמלטים. שר הפנים האיטלקי, מתאו סלביני, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבריחה של מוראביטו מהכלא באורוגוואי היא מביכה". לדבריו, "אדרוש את כל הפרטים והממצאים מחקירת המקרה". כמו כן, הוסיף כי הוא ימשיך "לרדוף את מוראביטו בכל מקום שאליו יברח".