המגדל הגבוה בעולם והמקומיים שלומדים עברית: מסע באמירויות

לישראלים אין אפשרות להיכנס, אולם בכל זאת ישנה קהילה של מחזיקי אזרחות זרה. בנוסף יש גם מקומיים שלומדים עברית, בציפייה לישראלים שינהרו לעשות שופינג ועסקים. כתב חדשות 13 בביקור בדובאי

זמן צפייה: 06:00

נוחתים בשעה 23:00 בלילה, יותר מ-40 מעלות חום. המטוס נוחת בשדה התעופה הבינלאומי "די-אקס-בי" בבירה אבו דאבי. כבר על הקרקע עומדים מטוסים של חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, "אמירייטס איירליינס".

בדרך אל העיר הרחובות כמעט ריקים, גם בגלל הקורונה אבל בעיקר בגלל החום הכבד. פעם בכמה זמן ניצב שלט של מי שהפך בימים האחרונים לפרטנר המפתיע לנרמול היחסים עם ישראל, שליט האמירויות, מוחמד בין זאיד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארדואן: שוקלים להקפיא היחסים עם האמירויות עקב ההסכם עם ישראל

רוחאני על ההסכם עם ישראל: "איחוד האמירויות עשתה טעות ענקית"

בכיר באיחוד האמירויות: "הישראלים יוכלו לבקר פה בקרוב מאוד"

דורון הרמן מדובאי
''ההסכם הוא דבר מדהים''. דורון הרמן ויוני בדובאי | צילום: חדשות 13

לישראלים אין אפשרות להיכנס לדובאיי או לנסיכויות אחרות של איחוד האמירויות, אבל בכל זאת יש לא מעט שגרים שם ומחזיקים באזרחויות זרות. הם הפכו לסוג של קהילה קטנה ומקומית. אחד מהם הוא יוני, שנולד בישראל ועזב אותה בגיל 8.

"ההסכם הוא דבר מדהים, זה מרגש", הוא אומר, "זה הולך להיות מדהים עכשיו". בדובאי יש קניונים בכל מקום, גן עדן לשופינג במרחק של כמה שעות טיסה מישראל. הקניונים חלקם מעוצבים כרחובות אך ממוזגים, בשל החום הכבד.

באחד הקניונים האלה שהה חמדאן, שלבוש בבגד המסורתי האמיראתי, ה"קנדורה", ובאופן מפתיע מדבר מעט עברית. "למדתי עברית לפני כמה זמן מחברים שלי", הוא מספר.