ג'ינג'ים? רשת הקולנוע הזו מחלקת כרטיסים בחינם

גל החום הלוהט שפוקד את בריטניה הוביל את רשת בתי הקולנוע "Showcase Cinemas" לאפשר לבעלי שיער ג'ינג'י להגיע לאולמות הקולנוע שלה ולהיכנס לסרט ללא תשלום. מאיזו סיבה? כל הפרטים

ג'ינג'ים? רשת הקולנוע הזו מחלקת כרטיסים בחינם, ג'ינג'י
ג'ינג'ים? רשת הקולנוע הזו מחלקת כרטיסים בחינם | צילום: רויטרס

רשת בתי הקולנוע הבריטית "Showcase Cinemas" התירה לבעלי שיער ג'ינג'י להגיע לאחת מבתי הקולנוע של הרשת ולהיכנס לסרט ללא תשלום. זאת, בשל גל החום הפוקד את המדינה, ומאחר והג'ינג'ים הם אחת מהאוכלוסיות הפגיעות ביותר לחום בבריטניה. נוסף לסרט, הרשת מציעה שירותי מיזוג ומזון, הרי שבבריטניה, רק ל-5% מהאוכלוסייה יש מזגנים בבית.

בהודעת הרשת נכתב: "כרטיסים חינם לג'ינג'ים בימים החמים ביותר בשנה" (19-18 ביולי). הרשת הוסיפה: "מומחים אומרים שבקרוב בריטניה תהיה עדה לימים החמים ביותר שלה אי פעם, ומכיוון שג'ינג'ים פגיעים יותר מרוב האוכלוסייה לקרני השמש, אנחנו נותנים לכם מחסה בתוך אולמות הקולנוע הממוזגים שלנו תוך כדי צפייה בשוברי הקופות האחרונים. ללא עלות כלל!".

ג'ינג'ים? רשת הקולנוע הזו מחלקת כרטיסים בחינם
ג'ינג'ים? רשת הקולנוע הזו מחלקת כרטיסים בחינם | צילום: אינסטגרם: @showcasecinemasuk

מומחים וחוקרים מקומיים גילו בכמה מחקרים שנערכו בעבר, כי נשאי הגן הנושא עמו את החומר התורשתי לשיער כתום, עור חיוור ונמשים, נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן העור.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1907222105' autoplay='0' credit='' desc='גל החום בבריטניה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1658235846/uploads/2022/903179406.jpg' kid='1_spwets53' duration='']

לראשונה בהיסטוריה של הממלכה המאוחדת, ובמסגרת גל החום הפוקד את אירופה וגם את בריטניה, אתמול נרשמה טמפרטורת שיא העומדת על 40.2 מעלות צלזיוס, שנמדדה בנמל התעופה הית'רו שבבירה לונדון. בתוך כך, חלק ממסלולי המטוסים ומסילות הרכבת המובילות לנמל התעוותו ונמסו כתוצאה מהחום, ובהתאם - נסגרו לתנועה. גם ברחבי בריטניה, כבישים רבים נוספים ניזוקו כתוצאה מגל החום הקשה במדינה.

החזאים בבריטניה דיווחו כי בסביבות השעה 12:50 בצהריים, נרשמה הטמפרטורה בנמל, ששברה את השיא הקודם שנמדד בו, שעמד על 38.7 מעלות צלזיוס. "לראשונה אי פעם, 40 צלזיוס נמדדו באופן זמני בבריטניה", נמסר בהודעת רשות מזג האוויר הבריטית - ה-"Met Office". "הטמפרטורות עדיין מטפסות במקומות רבים ברחבי הממלכה, היו מודעים למזג האוויר". במהלך הלילה החולף - נרשמה טמפרטורת שיא של כל הזמנים בבריטניה: יותר מ-25 מעלות.

לונדון: הרחובות ריקים בעקבול גל החום
לונדון: הרחובות ריקים בעקבות גל החום | צילום: רויטרס

בהמשך, ממשלת בריטניה הכריזה על "מצב חירום לאומי". בתוך כך, שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס אמר אתמול כי "ייקח שנים רבות עד שבריטניה תוכל לשדרג במלואן את התשתיות שלה כדי שתוכל להתמודד עם טמפרטורות גבוהות יותר". בכירים נוספים בממשלת בריטניה קראו לתושבי הממלכה להימנע לצאת מהבתים.

לדבריו של שאפס, "שני מסלולי טיסה בנמל התעופה נפגעו. כמו כן, גם כמה פסי רכבת. היינו עדים לכמות ניכרת של שיבושים בנסיעות. התשתיות, שחלק גדול מהן נבנו עוד בתקופה הוויקטוריאנית, פשוט לא נבנו כדי לעמוד בטמפרטורות גבוהות כמו אלו".