בית הדין בהאג הרשיע איש חזבאללה ברצח אל-חרירי - 3 אחרים זוכו

בית הדין הבין-לאומי קבע כי סלים עיאש אשם ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר ב-2005, אך זיכה את פעילי הארגון אסד צברא, חוסיין עניסי וחסן מרעי, לאחר שלא הוצגו ראיות שקשרו אותם לאירוע

רפיק אל חרירי
רפיק אל חרירי | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק

בין הדין הבין-לאומי בהאג הרשיע היום (שלישי) פעיל חזבאללה בשם סלים עיאש ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, בשנת 2005. אל-חרירי, כזכור, חוסל באמצעות מכונית תופת שהתפוצצה בסמוך לשיירתו בביירות.

שלושה אנשי הארגון, אסד צברא, חוסיין עניסי וחסן מרעי, זוכו מהאשמות נגדם לאחר שלא נמצאו ראיות שקושרות אותם לאירוע. כמו כן, קבע בית הדין כי אין ראיות לכך שהנהגת חזבאללה או סוריה היו מעורבות בחיסול.

רפיק אל חרירי
רפיק אל חרירי | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק (ארכיון)

סעד אל-חרירי, בנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר התייחס להחלטה ואמר כי הוא מקבל את החלטת בין הדין, אך הבהיר כי הוא עדיין דורש שהצדק יימצא. "עבר הזמן שפשעים פוליטיים עוברים ללא עונש", אמר אל-חרירי הבן, ודרש מחזבאללה לשתף פעולה בנושא, לאחר שהובהר היום שפעיל האירגון היה מעורב בחיסול.

גם משרד החוץ הגיב לפסק הדין ומסר כי "הפסיקה אינה משתמעת לשני פנים: חזבאללה ואנשיו היו מעורבים ברצח ובשיבוש החקירה. חזבאללה לקח בשבי את עתידם של הלבנונים בשירות אינטרסים זרים. על מדינות העולם לפעול נגד ארגון הטרור הזה על מנת לסייע ללבנון להשתחרר מאיום זה. התחמשות הארגון, מאמציו להקים ארסנל של טילים מדויקים ופעולותיו מסכנות את האזור כולו".

כידוע, לאחר הרצח, מועצת הביטחון של האו"ם שלחה צוות חקירה מיוחד, שהציג דוח לפיו כמב בכירים בלבנון ובסוריה, בהם מקורבים לאסד, חשודים במעורבות בתכנון ההתנקשות. בסופו של דבר, בתחילת 2011 הוגשו טיוטות כתבי אישום לבית הדין נגד הארבעה.