באיראן מאיימים: "החיסול - חציית קו אדום; האחראים ישלמו"

רשת אל-ג'זירה ציטטה מקור איראני שאמר כי חיסולו של קצין משמרות המהפכה סיאד חודאיי "ישנה משוואות רבות" וכי העומדים מאחורי הפעולה "ישלמו מחיר יקר". הבכיר חוסל במכוניתו בלב טהרן על-ידי שני רוכבי אופנוע שירו בו חמישה כדורים מטווח אפס. לפי הערכות, הוא עמד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע נגד ישראלים בעולם - בין היתר נגד הקונסול הישראלי באיסטנבול

זמן צפייה: 04:13

אחרי חיסולו של הקצין הבכיר במשמרות המהפכה, סיאד חודאיי, שלפי הערכות עומד מאחורי שורת ניסיונות פיגוע בישראלים בעולם, דיווחה הערב (ראשון) רשת אל-ג'זירה מפי מקור איראני כי הפעולה היא "חציית קו אדום שישנה משוואות רבות". עוד אמר המקור: "האחראים לפעולה ישלמו מחיר יקר".

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי קצין משמרות המהפכה שחוסל שלח, בין היתר, את מנסור רסולי להתנקש בקונסול הישראלי באיסטנבול. רסולי, סוחר סמים איראני, נעצר ונחקר לאחרונה באיראן, והודה בחקירתו כי פעל מטעם הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה, "כוח קודס", במטרה להתנקש במספר גורמים מערביים באירופה. חקירת המתנקש התבצעה על ידי המוסד בביתו על אדמת איראן ובסיומה הוחלט לשחררו ולא לחטוף אותו. רסולי נשמע בהקלטה מודה שפעל בשליחות איראן ומשמרות המהפכה.

הרכב שבו נורה קצין משמרות המהפכה
הרכב שבו נורה קצין משמרות המהפכה

כמו כן, בין יעדיו היו מפקד בכיר בכוחות האמריקנים בגרמניה, דיפלומט ישראלי העובד בקונסוליה בטורקיה, ועיתונאי צרפתי. הוא העיד שנשלח להקים רשת מבצעית מקרב גורמים זרים. עוד הוא אמר כי הוא נשלח להתנקש בחייהן של שלוש מטרות מערביות עבור הרפובליקה האיסלאמית.

זירת החיסול באיראן
זירת החיסול באיראן

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות "תסנים", המקורבת למשמרות המהפכה, דיווחה כי סיאד חודאיי, קצין בכיר במשמרות המהפכה, חוסל על-ידי שני רוכבי אופנוע ברחוב מוג'הדין א-איסלאם בטהרן. לפי משמרות המהפכה, חמישה כדורים נורו לעבר הקצין: שלושה פגעו בראשו ושניים בידו. לפי הדיווח, החיסול אירע ב-16:00 (שעון מקומי).

הרכב שבו נורה קצין משמרות המהפכה
הרכב שבו נורה קצין משמרות המהפכה

ב"תסנים" הוסיפו כי ההתנקשות התרחשה ליד ביתו של הקצין וכי כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר היורים. באיראן טענו עוד כי "סוכנים שפעלו למען ישראל נעצרו בחשד לחיסול". בהודעת משמרות המהפכה נכתב כי "ההתנקשות פעולת טרור שעומדים מאחוריה גורמים השייכים ל'כוחות היהירות העולמית' (כינוי למדינות המערב)".