מוסלמים בני הרוהינגיה תובעים את פייסבוק ב-150 מיליארד דולר בגין "הפצת שנאה"

עשרות פליטים בני המיעוט הנרדף הגישו את התביעה נגד ענקית הטכנולוגיה בטענה שאפשרה להפיץ את דברי השנאה נגדם ואף קידמה את התוכן. כזכור, לפחות 10,000 בני המיעוט נטבחו במהלך ההפיכה הצבאית ב-2017

בת למיעוט הרוהינגיה
בת למיעוט הרוהינגיה | צילום: רויטרס

תביעת ענק: עשרות מוסלמים בני מיעוט הרוהינגיה החיים כיום בארצות הברית ובבריטניה הגישו תביעה נגד הרשת החברתית פייסבוק בטענה שענקית הטכנולוגיה אפשרה להפיץ את תוכן השנאה נגד המיעוט הנרדף ואף קידמה את התוכן המסית.

כזכור, לפחות 10,000 בני המיעוט המוסלמי נטבחו במהלך ההפיכה הצבאית במיאנמר הבודהיסטית בשנת 2017. "אנחנו מאשימים את החברה בגין הפצה של מידע מוטעה ומסוכן במשך שנים", נמסר מטעם חברת עורכי הדין הבריטית שהגישה את התביעה. מחברת "מטא" טרם נמסרה תגובה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים בסוריה: חיל האוויר תקף משלוח נשק מתקדם בנמל לטקיה

"דקירה אחת ויבינו את המסר": הצצה מבפנים למחתרת היהודית החדשה

"במקומות הכי אינטימיים": קרובת משפחתו של הקצין המצלם גילתה שגם היא תועדה

פייסבוק
פייסבוק | צילום: רויטרס

מטעם חברת עורכי הדין האמריקנית בסן פרנסיסקו, היכן שהוגשה התביעה נגד ענקית הטכנולוגיה, נכתב: "פייסבוק הייתה נכונה להחליף את חייהם של בני הרוהינגיה בחדירה טובה יותר לשוק המקומי במדינה קטנה בדרום אסיה". 20 מיליון בני אדם ברחבי מיאנמר משתמשים בפלטפורמת פייסבוק והיא מהווה כלי עיקרי לצריכת חדשות ושיתופם במדינה.

בין היתר, התובעים השתמשו בציטוטים של פוסטים שהופצו ב-2013 והתגלו במהלך חקירה של רויטרס וסוכנות הידיעות, למשל: "עלינו להילחם בהם (המיעוטים המוסלמים) כפי שהיטלר נלחם ביהודים".

כזכור, מסמכים פנימיים של ענקית הטכנולוגיה פייסבוק שנחשפו בחודש אוקטובר בתחקיר של הוול סטריט ג'ורנל, חשפו כי בזמן שהבחרה צברה פופולריות גבוהה בשנת 2019 בהודו, חוקרים פנימיים הזהירו כי הפלטפורמה של החברה שימשה לתדלוק השנאה הדתית בין הרוב ההינדי לבין המיעוט המוסלמי במדינה.

אלימות על רקע דתי במהומות 2020 בהודו
אלימות על רקע דתי במהומות 2020 בהודו | צילום: רויטרס

בין היתר, חוקרי החברה ניטרו שטף של פוסטים שפורסמו ברשת החברתית שעוסקים בקנאות דתית, פייק-ניוז ועידוד האלימות, כאשר דו"ח אחד קושר לכאורה בין הפעילות בפייסבוק לבין המהומות  הקשות על רקע דתי בחודש פברואר 2020 בלדהי, במהלכן נהרגו 53 בני אדם, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל.