קטאר: "מנסים לגשר בין ארה"ב ואיראן ולמתן את המתיחות ביניהן"

שר החוץ א-תאני התייחס גם לתוכנית השלום האמריקנית, והצהיר כי "אם צד אחד דוחה אותה - זה אומר שהיא לא צודקת, או לא ריאלית. נמשיך לתמוך בכל עסקה שתהיה מקובלת על הפלסטינים"

אמיר קטאר, חאמד בן חאליפה אל-תאהני
אמיר קטאר, חאמד בן חאליפה אל-תאהני | צילום: רויטרס

שר החוץ של קטאר, מוחמד בן עבד א-רחמן א-תאני, הצהיר היום (ראשון) כי מדינתו עורכת שיחות עם איראן וארצות הברית על מנת להתגבר על חילוקי הדעות בין המדינות ולסיים את המתיחות ביניהן.

עוד התייחס שר החוץ הקטארי לתוכנית השלום האמריקנית, ואמר כי "אם צד אחד דוחה אותה, זה אומר שהיא לא צודקת או לא ריאלית". לדבריו, "לפי מה שרואים עד עכשיו, קיים נתק בין ארה"ב לפלסטינים. עמדתנו נותרה מוצקה - אף אחת מהמדינות הערביות לא אמורה לקבל תוכנית שלום שנכפתה על העם הפלסטיני".

עוד בחדשות 13:

זריף: "ייתכן שננקוט צעדים גרעיניים חדשים במסגרת ההסכם"

ברקע המתיחות: איראן הציגה מערכת הגנה אווירית חדשה

זריף בהצגת הסכם הגרעין. האחראי על השכנועים
זריף בהצגת הסכם הגרעין. האחראי על השכנועים | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר הבוקר בתדרוך לכתבים כי כאשר תסתיים תקופת 60 הימים שבמהלכה מפחיתה איראן את התחייבויותיה להסכם הגרעין ללא תוצאות - תנקוט צעדים גרעיניים חדשים במסגרת ההסכם. "מדינות אירופה אינן בעמדה להשמיע ביקורת כלפי איראן", אמר. "הן מדברות על זכויות אדם אך מוכרות נשק לסעודיה שמבצעת מעשי טבח בתימן".

עוד אמר זריף: "על מדינות אירופה לפעול למען שמירה על הסכם הגרעין, ולהחזיר את היחסים הכלכליים בין איראן לאירופה. אין כל מקום לדיון באשר להאריך את תקופת 60 הימים".

כזכור, לפני כחודש הודיעה איראן לשגרירי חמש המעצמות שנותרו בהסכם הגרעין - בריטניה, צרפת, גרמניה, סין ורוסיה - על החלטתה להפחית את התחייבויותיה לכמה מסעיפיו למשך 60 יום. במשך זמן זה, הציבה טהראן אולטימטום למעצמות לספק לה פתרונות לסנקציות האמריקניות בתחום הנפט והבנקאות. במידה ואיראן לא תקבל את ההקלות שדרשה, היא תחריף את צעדיה, תסיר מעצמה את ההגבלות על רמת העשרת האורניום ותחזור להעשיר אורניום עד ל-20% - כך הודיעה המועצה לביטחון לאומי במדינה.