הוואי: שריפה בבניין בן 36 קומות

כ-60 לוחמי אש נאבקים בשעות אלה בשריפה שפרצה בבניין מגורים בבירת הוואי הונלולו. כוחות הצלה וכיבוי רבים הגיעו לזירה, עד כה דווח שלושה הרוגים שנמצאו בקומה ה-26

כוחות כיבוי והצלה נאבקים משעות הבוקר (שבת) בשריפה שפרצה בבניין בן 36 קומות בהונלולו בירת הוואי. ראש העיר אישר כי עד כה שלושה בני אדם נהרגו בשריפה ועשרות נוספים לכודים בבתיהם, בבניין שלא היה מצוייד כראוי במטפים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עדי ראייה תיארו עשן שחור סמיך המיתמר מבניין "מרקו פולו" בעיר, ולהבות כתומות אוחזות בכמה קומות. בצילומים מהזירה ניתן לראות חלקים שמתנקים ונופלים מהבניין. ראש העיר דיווח כי שלושת ההרוגים נמצאו בקומה ה-26, שם גם אותר מקור השריפה שפרצה מסיבה לא ידועה. עוד מסר כי הבניין ככל הנראה לא היה מצוייד כנדרש במטפי כיבוי. מפקד הכבאות אישר כי לו היו מטפים - השריפה לא הייתה מתפשטת מעבר לדירה בה פרצה.

כוחות ההצלה דיווחו על שני פצועים שנפגעו משאיפת עשן ופונו לבתי החולים, אחד מהם במצב קשה והשני יציב. לוחמי האש ושוטרים עוברים מדלת לדלת בחיפוש אחר תושבים שטרם התפנו. "הפרמדיקים מחישים את הטיפול בנפגעים והקימו מיון ראשוני בתוך הבניין עצמו", נמסר ממחלקת רפואת החירום בעירייה.

השריפה אוחזת עתה בשתי קומות מעל הקומה בה פרצה האש, בבניין שנבנה בשנת 1971. כ-60 לוחמי אש נאבקים בלהבות, וכמה מסוקים נראו גם כן, נמסר כי יקחו "כמה שעות" לפני שתושג שליטה מוחלטת באש. בכירים במערך הכבאות המקומי דיווחו על אנשים הלכודים בתוך בתיהם.

מהצלב האדום נמסר כי אלו המפונים מהבניין מוזמנים להגיע לפארק הסמוך שם יקבלו סיוע ממתנדבים.