רוסיה: הנשיא פוטין נכנס לבידוד לאחר שנחשף לחולים מאומתים

הנשיא הרוסי נפגש היום עם נשיא סוריה אסד וטען כי "הכוחות הזרים שנשלחו לאזורים ספציפיים בסוריה מפריעים לפיוס במדינה" ורמז לנוכחות הצבאית הטורקית והאמריקנית

הנשיא פוטין
רוצה להסיט את הבעיות בתוך רוסיה. הנשיא פוטין | צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (שלישי) עם נשיא רוסיה באשר אסד ודן עימו במצב בסוריה ובכוחות הזרים השוהים במדינה. לדברי פוטין "הכוחות הזרים שנשלחו לסוריה ללא אישור האו"ם ושוהים באזורים ספציפיים מפריעים להליך הפיוס וההידברות בין הצדדים הפוליטיים במדינה". הנשיא הרוסי רמז לשהותם של כוחות אמריקנים וטורקיים במדינה שעומדת בניגוד לאינטרס של מוסקבה.

פוטין ואסד דנו גם ביחסים הבילטראליים בין המדינות, מאבק בארגוני טרור ובהליכים הפוליטיים בסוריה. רוסיה היא ידידה נאמנה של משטהכוחות הזרים שנשלחור אסד וסייעה לו רבות לאורך השנים ובמיוחד במהלך מלחמת האזרחים במדינה, כאשר ההתערבות הרוסית הצבאית בסוריה החל משנת 2015 סייעה לאסד לדכא את הכוחות המורדים ולהתשלט מחדש על רוב המדינה. רוסיה מחזיקה גם כעת בסיסים צבאיים, כולל בסיס חיל אוויר ובסיס ימי בשטח סוריה ובמיוחד באזור החוף של לאטקייה וטרטוס.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוטרים ללא מסכה – נותנים דו"ח על אי עטיית מסכה • תיעוד

אחותו של מתנגד החיסונים שנפטר מקורונה: "לכו להתחסן"

ערב סיום כהונתה: אנגלה מרקל תגיע לביקור רשמי בישראל באוקטובר

גם כעת חלקים רחבים מסוריה עדיין אינם נתונים לשליטתו של אסד כאשר כוחות של הצבא הטורקי ומיליציות הנתמכות על ידי אנקרה שולטים בחלקים מצפון המדינה וכחות אמריקנים מוצבים בצפון מזרח סוריה באזור הנשלט על ידי המיעוט הכורדי.

בתוך כך, הקרמלין הודיע היום כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נכנס לבידוד לאחר שפגש מספר אנשים במעגל הקרוב אליו שנבדקו ואומתו כחולי קורונה. ההודעה יצאה, כמה שעות לאחר שנפגש עם נשיא סוריה באשר אסד אך לדברי הקרמלין אין כל קשר בין הדברים והנשיא הרוסי פגש את מקבילו הסורי לפני שנודע כי פוטין שהה בצמוד לחולים מאומתים. לדברי הקרמלין "פוטין נבדק ונמצא שלילי לקורונה ובריאותו תקינה לחלוטין אך בשל העובדה כי התגלו כמה חולים בסביבתו החליט הנשיא לנהוג באחריות ולא לסכן את עוזריו וצוותו".