פוטין חולה? השגריר בישראל: "אל תחכו לזה"

הטענות על מצבו הרפואי ההולך ומדרדר של נשיא רוסיה גוברות, יש הטוענים כי מדובר בסרטן ואחרים טוענים כי מדובר בפרקינסון. בכל אופן - מצבו של פוטין אינו כתמול שלשום ומעידות על כך פגישותיו המרוחקות עם מנהיגי העולם ואף שר ההגנה שלו. מנגד, בריאיון מיוחד טוען השגריר הרוסי: "מצבו הבריאותי יאפשר לו להמשיך"

זמן צפייה: 06:11

הטענות על מצבו הרפואי של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, גוברות. חלק טוענים כי מדובר בסרטן הדם, אחרים מספרים על מחלת הפרקינסון. מה שברור הוא שפוטין אינו כתמול שלשום, לא רק בתור מנהיג, אלא בתור אדם - וודאי שלא הבחור הבריא מלפני עשור שהצטלם בלי חולצה ללא הרף והפגין את שריריו.

לעומת זאת, פוטין של היום נראה כשפניו נפוחות. יש שיאמרו בעקבות טיפול סטרואידים שהוא מקבל כדי להתמודד עם מחלת הסרטן. מקורות שנחשפו לדו"ח המודיעין האמריקני על מצב בריאותו של פוטין אמרו לרשת "נייוזוויק": "פוטין ללא ספק חולה, אבל השאלה אם הוא הולך למות בקרוב או לא - זו כבר ספוקלציה". גורם אחר ציין כי "אחיזתו של פוטין בשלטון עדיין איתנה אך לא מוחלטת".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלר גרמניה אולף שולץ
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלר גרמניה אולף שולץ | צילום: רויטרס

מה שעורר את חשדם של גופי המודיעין המערביים היו פגישותיו המרוחקות של פוטין עם מנהיגים מהעולם - אז הנשיא הרוסי הושיב את אורחיו הרחק ממנו ונמנע ממגע פיזי. כמה שבועות אחר כך, הוא נפגש עם שר ההגנה, סרגיי שויגו, תמך את עצמו בשולחן כל העת ורגלו קיפצה בעצבנות לא אופיינית.

ואז הגיע מצעד 9 במאי. למרות שהטמפרטורה בחוץ עמדה על כ-10 מעלות, פוטין נצפה כשהוא מכוסה בשמיכת צמר עבה. בנוסף, את נשיא רוסיה מלווים באופן קבוע שלושה רופאים, אחד מהם אונקולוג. מגזין אמריקני אחר, "ניו ליינס", הצליח להשיג הקלטת סתר שבה נשמע אוליגרך רוסי מהמעגל הקרוב לפוטין, שנשמע אומר כי הוא "סובל מסרטן הדם, מה שמשפיע על צלילותו ושיקול דעתו". גם ראש המודיעין האוקראיני אמר בריאיון לרשת "סקיי" דברים דומים".

ולדימיר פוטין מצעד יום הניצחון רוסיה
פוטין מוצא זמן לחייך במצעד יום הניצחון על הנאצים | צילום: רויטרס

בתוך כך, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, מכחיש בכל תוקף את הטענות בריאיון מיוחד הערב לחדשות 13: "ברוסיה אנחנו אומרים 'אל תמתינו לזה'. אני יכול לומר שהוא מופיע מדי יום בטלוויזיה. מצבו הבריאותי יאפשר לו להמשיך בעבודתו החשובה למען המדינה".

את העדויות האוקראיניות על רצח עם לא מוכן לשמוע בכלל, ומצהיר כי מדובר בשקרים: "אני חש מושפל כאשר אני נדרש להשיב לשאלה כזאת, מפני שמדובר בקמפיין של התקשורת גרידא. אין קברי אחים, אין פושעי מלחמה, ולא בוצעו פשעי מלחמה. בוצ'ה היא דוגמה למה שהתקשורת מסוגלת לעשות".

Whatsapp Image 2022 04 26 At 1
פינוי גופות בבוצ'ה | צילום: רויטרס

במקביל, המצב בעורף הרוסי הולך ומחמיר. בשבוע שעבר הכריזו מנהיגי אירופה על אמברגו כמעט מלא על יבוא נפט מרוסיה סנקציה כבדה שמצטרפת לצעדי הענישה האחרים שמכבידים על הכלכלה ועל האזרחים. אך גם זאת, מכחיש השגריר הרוסי: "זאת אינה הפעם הראשונה שבה צעדים בלתי חוקיים, דהיינו סנקציות, מוטלים על ארצנו, וצעדים אלה לא ישיגו את מטרתם המיועדת, כמובן. מצב הכלכלה והמערכות הכספיות שלנו הוא טוב".

אישה חולפת על פני שער חליפין ברוסיה בזמן המלחמה
אישה חולפת על פני שער חליפין ברוסיה בזמן המלחמה | צילום: רויטרס