דו"ח אמריקני: "פוטין סובל מסרטן וניצל מהתנקשות"

לפי הדו"ח שפרסם המגזין "ניוזוויק", נשיא רוסיה קיבל טיפול עבור הסרטן שבו הוא חולה לפני כחודשיים. בנוסף, הדו"ח מציין כי פוטין ניצל מניסיון התנקשות בחודש מרץ

זמן צפייה: 01:29

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חלה ככל הנראה בסרטן, כך דווח היום (חמישי) במגזין האמריקני "ניוזוויק". לפי הדיווח, שמסתמך על דו"ח המודיעין של ארצות הברית, פוטין טופל בעקבות המחלה בחודש שעבר, והדו"ח מאשר גם כי בחודש מרץ היה ניסיון התנקשות בחייו של הנשיא הרוסי.

הגורמים הרשמיים בארצות הברית, המייצגים שלוש סוכנויות מודיעין נפרדות, טוענים כי פוטין הולך ונהיה יותר ויותר פרנואידי לגבי אחיזתו בשלטון, מעמד שגורם למהלכיו באוקראינה להיות בלתי צפויים, אך מנגד מפחית את הסיכויים למלחמה גרעינית.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

במשך שנים רבות רכיבה על סוסים ומשחקי הוקי היו קווי המתאר שאפיינו את דמותו של המנהיג הרוסי, אלא שמאז הגיע לחייו שבקרמלין השולחן הארוך שנודע לשמצה, שבו הוא השתמש כדי לתעד צילומים של פגישות חשובות, ובעקבותיו הפך כמוכר בתור אדם פרנואידי, החושש לחייו באופן קיומי.

אחד מקציני המודיעין הבכירים בארה"ב, מסר בהקשר זה כי "האחיזה של פוטין בשלטון היא חזקה, אבל כבר איננה מוחלטת. כולם חשים שהסוף שלו מתקרב". הסוכנויות מזהירות שלושתן כי בידולו של המנהיג הרוסי דווקא מקשה על המודיעין האמריקני להעריך במדויק את מעמדו כמנהיג. לדברי הבכיר, "מה שאנו יודעים זה שניצב שם קרחון, שמכוסה בערפל. לפוטין היו פגישות מועטות עם מנהיגים זרים, וריחוקו מגביר את הספקולציות שנוצרות סביבו".