מרחץ דמים במיאנמר: לפחות 100 מפגינים נהרגו; הצעיר ביותר בן 5

חרף ההזהרות כי "יחטפו כדור בראש", מאות מחו נגד ההפיכה הצבאית במדינה - בזמן שהחונטה השלטת ציינה את יום הכוחות המזוינים . מנהיג המורדים: "לא נעמוד בצד אם המפגינים ימשיכו למות"

זמן צפייה: 00:21

מרחץ דמים במיאנמר: למחרת ההזהרות כי "יחטפו כדור בראש", לפחות 100 מפגינים, בהם ילד בן 5, נהרגו היום (שבת) כתוצאה מירי של כוחות הביטחון במהלך מחאה נגד ההפיכה הצבאית ברחבי המדינה - כשבמקביל החונטה השלטת ציינה את יום הכוחות המזוינים. בתגובה לאירועים, מנהיג המורדים אמר: "הקבוצות האתניות החמושות לא יעמדו בצד אם המפגינים ימשיכו למות".

כוחות הביטחון פתחו באש לעבר המפגינים במספר מוקדים, בהם בעיר ינגון, מנדלאי ומחוז סגאינג. מספר ההרוגים הכולל במדינה מאז החלו ההפגנות עומד על למעלה מ-400.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סין ואיראן חתמו על הסכם שיתוף פעולה ל-25 שנה

פרסום ראשון: תושב מזרח י-ם נעצר בחשד לתקיפת השף שלום קדוש

סביבת בנט: אם הוא לא יהיה ר"מ ראשון – הוא יישאר עם נתניהו

מחאות בינגון נגד ההפיכה הצבאית במיאנמר
מחאות בינגון נגד ההפיכה הצבאית במיאנמר | צילום: AP

דומיניק ראב, שר החוץ הבריטי, אמר היום: "ההרג ההמוני של אזרחים לא חמושים, בהם ילדים מסמל שפל חדש. אנו נעבוד יחד עם בגורמים הרלוונטים בזירה הבינלאומית כדי לעצור את האלימות חסרת ההיגיון הזו ולהביא את האחראים לדין".

דובר התנועה המתנגדת לחונטה, ד"ר סאסא, אמר כי "זהו יום מביש עבור הכוחות המזוינים. הם חוגגים את היום שלהם אחרי שהם הרגו את האנשים שלהם". עוד הוסיף ד"ר סאסא בפנייתו לאו"ם: יש לפעול במהירות לפני שיהיה מאוחר מדי. לולא פעולה שכזו, במיאנמר תפרוץ מלחמת אזרחים שלא נראתה כמותה".