"לא עוד אחת": מאות הפגינו בצרפת נגד האלימות כלפי נשים

יותר מ-120 נשים נרצחו במדינה בשנה החולפת כתוצאה מאלימות במשפחה; המפגינות נשאו שלטים עם שמות הנרצחות ונשכבו על הרצפה כאות הזדהות ועל מנת לעורר את המודעות. "מספר ההרוגות אינו מקובל"

מחאה בצרפת נגד האלימות כלפי נשים
מחאה בצרפת נגד האלימות כלפי נשים | צילום: רויטרס

מאות נשים השתתפו אתמול (שבת) בהפגנה שהתקיימה במרכז פריז על מנת לעודד את המודעות לתופעת האלימות נגד נשים במשפחה. המפגינות נשאו שלטים עם שמות הקורבנות, נפלו על האדמה כדי להזדהות עמן, וקראו: "לא עוד אחת".

בשנה החולפת נהרגו בצרפת יותר מ-120 נשים כתוצאה ישירה מאלימות במשפחה. סנדרין בוחייט, העומדת בראש אגודת הקורבנות, שאחותה נשרפה למוות לפני כשנתיים על ידי בן זוגה מול בתה בת השבע, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי "מספר ההרוגות אינו מקובל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המסרונים של אלירן מלול למיכל סלה מעידים על קנאה אובססיבית

מתחזק החשד לרצח בקריית ביאליק: "הבעל היה אובססיבי כלפי אשתו"

חשד לניסיון רצח בבאר שבע: "חנק את אשתו עד שאיבדה הכרתה"

מחאה בצרפת נגד האלימות כלפי נשים
מחאה בצרפת נגד האלימות כלפי נשים | צילום: רויטרס

בתחילת החודש פרסם משרד הרווחה את הדוח השנתי לשנת 2018 של השירות לרווחת הפרט והמשפחה העוסק באלימות במשפחה וכלפי נשים. מהדוח עלה כי ב-2018 טופלו במרכזים למניעת אלימות במשפחה 6,488 נשים שנפגעו מאלימות, ו-2,478 גברים אלימים. עוד עלה מהדוח כי מאז שנת 2014 נרשם זינוק של 160% במספר הפונות למוקד הסיוע של המשרד.

כמו כן, כי בשנת 2018 הפנתה מערכת אכיפת החוק 2,325 גברים שהיו מעורבים במעשי אלימות כלפי בנות זוגן לתוכניות השיקום של המשרד, מתוכם – 95 גברים המוגדרים ברמת מסוכנות הגבוהה ביותר טופלו במרכזי היום ובהוסטלים.

מחאה בצרפת נגד האלימות כלפי נשים
מחאה בצרפת נגד האלימות כלפי נשים | צילום: רויטרס

מאז 2004 נרצחו 163 נשים על ידי בני זוגן, מחציתן היו מוכרות לרווחה אך לא בהכרח על רקע תלונות על אלימות במשפחה. רבים ממקרי הרצח התקיימו בעקבות סירוב בן הזוג להכיר בפרידה או הגירושין, ובמקרים נוספים נרצחו נשים ברקע מאבק משפטי על משמורת והסדרי ראייה לילדים המשותפים.